Tabbe

Gäst 2021-07-30 21:05 ! Citera #
Har ni någon gång varit nära eller krockat in i parkerad bil, stolpe, påle osv för att ni varit lite för kaxiga på eran egna förmåga att veta var bilen är någonstans?
Tora 2021-07-30 23:13 ! Citera #
Ja, fast inte pga kaxighet, utan mer pga oförmåga och brist på rutin. Tror det är rätt vanligt. Oftast lär du dig en hel då det händer och gör förhoppningsvis inte om det. Det är viktigt att skilja på olyckor som bara riskerar att bli en mindre materialskada och tillfällen där någon person kan komma till skada, då får man verkligen inte chansa.

Jag har blivit påmind ett flertal gånger när jag kört i köer hur snabbt det kan gå att köra in i någon. Hastighet som skiftar, plötsligt tvärbromsar någon långt fram. Håller rätt bra
avstånd numera.
Gäst 2021-07-31 11:50 ! Citera #
Aldrig krockat med någon men när jag övningskörde så körde jag på en motortrafikled med en fil. Det var rätt så tät trafik. Körde väl i 100 typ. Så helt plötsligt utan direkt synlig anledning bromsade en där framme i ledet. Då låg jag lite nära och eftersom att jag såg vägen långt fram så var jag inte beredd på att någon skulle bromsa där utan anledning. Fick i alla fall bromsa jävligt hårt för att inte köra in i bilen framför mig. Så lärde mig en liten läxa där. Kände mig lite snopen och ”skyllde” på att de bromsade utan anledning. Men det är ju sånt som kan hända i trafiken, man måste alltid hålla avstånd och vara beredd på att en bil KAN bromsa ner till 0 på en motorväg. Och det är ditt fel om du kör in i den. :o
TN 2021-08-30 20:47 ! Citera #
Jag bor i ett kvarter som har en rondell, jag skulle in i denna rondell men det kommer en annan bil men jag känner igen bilen det är min granne jag vet vart han ska någonstans :D . Det var inte min granne hehe men eftersom jag trodde det var min granne så antog jag att han skulle höger i rondellen men det skulle han då inte så jag börjar köra lite och märker då sedan att han inte alls ska höger så jag bromsar tids nog för att inte åka ut framför stackaren. Han blev lite förvirrad och bromsade men jag hade hunnit bromsa i tid så han bara fortsatte köra. Jo vad har jag lärt mig av detta då, anta inte att folk är din granne för det är dem inte alltid. Tur nog han jag märka min miss i tid och bromsa men men det blev en lite rolig situation:D.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo