Start > Körkortsforum > Ligger för långt till höger

Ligger för långt till höger

Driver 2021-07-30 09:10 ! Citera #
Hej!
Jag är ganska ny med körkortet och känner mig därför fortf som en nybörjare. En sak min sambo brukar reagera på när vi är ute och kör är att jag ofta hamnar för långt åt höger i körfältet, så att jag t.ex. hamnar för nära en trottoar (har hänt några ggr) alternativt nästan är inne i körfältet bredvid. Det är alltså inte bilen som drar åt höger utan det är jag som omedvetet håller mig för långt till höger. Hur arbetar man bort detta? Har ni tips i övrigt hur man ska tänka med placering på vägen? Jag tycker generellt det är svårt att veta/känna hur jag ligger i vägen, dvs. om jag ligger i mitten, eller om jag hamnar för nära bilen i motsatt färdriktning, osv.
Sasse 2021-07-30 10:46 ! Citera #
Tja! Jag har också haft problem med att ligga rätt i körfältet. Ett tips jag kan ge är att försöka att inte titta för nära framför dig, utan längre bort för att köra rakare och säkrare. Annars öva öva :)
Gäst 2021-07-30 18:58 ! Citera #
Titta långt fram på vägen..bilen drar sig som regel åt det håll du tittar.

testa så ser du...du kör i mitten. voila.

en som förklarar detta jävligt bra...dock på engelska...

youtu.be/ASx4JtLvx_M

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov