Hej! Gjorde tidigare idag min första uppkörning i Farsta och kuggade den tyvärr, dock kände både på mig själv och läraren att det var nära och med lite hård träning så kan jag nog få till en godkänd uppkörning snart igen. Momenten jag kuggade på var ”Identifiera risker i olika trafiksituationer och trafikmiljöer” och det skedde i ett visst område (https://goo.gl/maps/jxTdDZsDxiB7BU1TA) där det var 30 KM/H, I detta område höll jag en fart på 20-25 och tyckte att det skulle vara lagom för att jag skulle hinna bromsa om någon cyklist eller ett barn kom springandes men intstruktören tyckte det var för snabbt. Jag undrar om det är någon som har material/videos på hur man bäst kör i dessa områden då jag känner att min körning i övrigt var bra nog. Direkt efter uppkörningen så gick jag igenom samma område med min handledare och hen körde på relativt samma sätt som jag gjorde så jag tror det skulle vara användbart med någon annans perspektiv.
I övrigt tyckte jag att körningen var behaglig i Farsta, läraren var trevlig och trafikläget var relativt lugn (speciellt om man övat i området sedan innan). Dock så var det inte den ”vanligaste” rutten jag hade övat på eller sett videos på men jag tycker att den var likvärdig (man åker in mot Stockholm och kör runt i Enskedeområdet).