V60

Jilli 2021-07-28 13:40 ! Citera #
Hej
Har uppkörning om några dagar och undrar om ni har erfarenheter av att köra trafikverkets v60 bilar, nu har jag för mig att det kan vara både diesel eller bensin. Men hur stor faktor är det att köra upp i en främmande bil med främmande drivmedel(i det här fallen, diesel)?
Hallå 2021-07-28 14:54 ! Citera #
Som jag förstått det så är dieselbilar betydligt starkare en bensinbilar så dem klarar av lite mer :) . Hur mycket av en omställare det blir beror på vad du kört för bilar tidigare med det menar jag gamla eller nya. men om du kört mycket borde det nog inte spela någon roll, sen spelar nått motorstopp inte riktigt någon roll heller (beroende på vart du får det). Lycka till på din uppkörning :)
F 2021-07-29 11:08 ! Citera #
Jag körde upp i en V60 diesel... Hade bara kört privat innan så.
Det var en rätt skön bil faktiskt. Ganska rapp ändå... Snäll växellåda, jag gjorde någon mindre bra växling i början men det hände inte så mycket.
Växelspaken var mindre än vad jag var van vid, men det löste sig!
Gäst 2021-07-29 18:57 ! Citera #
Väldigt lättkörda bilar. Har du kört åtminstone en två tre olika moderna bilar under din övningskörning så är det inga problem. Det är mest nerverna som ställer till det helt ärligt.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest