Start > Körkortsforum > Får man inte fråga?

Får man inte fråga?

Gäst 2021-07-28 03:57 ! Citera #
Hade tredje uppkörningen idag, gick rätt så sketet. Vill verkligen inte skylla på inspektören, fast för att vara helt ärlig tycker jag att vissa av de kan vara rätt så konstiga. Den tredje jag hade blev så himla sur när jag frågade han om vad det var han sa när han nämnde destinationer jag skulle till och svarade med rött så tykna svar t.ex. Ja, vi skulle till ”Kyrkvägen” som jag nyss sa ifall du hade lyssnat ordentligt, vilket var rätt så irriterande.

Vid ett annat tillfälle bad han mig ”svänga vid en vit skylt”. Jaha? Försökte fråga han vad exakt det står på den vita skylten men nepp, det ville han inte säga. Och hoppsan så fanns det två vita skyltar och så klart var det vid fel skylt jag svängde. Dessutom hade jag aldrig kört just den sortens bil innan och när jag frågade han om funktioner i bilen var han rätt korthuggen och det var nästan som han bara ville få klart allt så fort som möjligt. Men man får väl fråga såna saker egentligen? Att be han upprepa vart vi skulle till har väl ingenting att göra med själva uppkörningen?

Dock vill jag bara säga att i slutändan var det mest bara mitt fel att jag inte klarade. Men jag tycker bara att hans attityd var så skitig. Visst, alla kan ha en dålig dag, men om du är en sån person som låter det påverka hur du bemöter andra kanske du inte ska jobba med något där du ofta möter människor som oftast även känner sig nervösa/stressade. Så egentligen vill jag nog mest bara släppa ut lite frustration. Det här är första gången jag är genuint irriterad på inspektören men i grund och botten är jag anledningen till det misslyckade körkortet
Gäst 2021-07-28 10:40 ! Citera #
Vad gör du för fel?
Gäst 2021-07-29 18:59 ! Citera #
Tycker de brukar vara väldigt tydliga annars. Du kanske hade otur. Men hade du verkligen otur 3 gånger ;) ?
lula123 2021-08-01 19:31 ! Citera #
Du kunde artigt ha sagt att ”Vita färgtecken är vanligtvis lokala vägar, jag ser två vita vita vägar, vilken exakt?”. Jag antar att han ville testa om du vet att ”vitfärgade vägar” är ”lokala vägar”.
lula123 2021-08-01 19:32 ! Citera #
Du kunde artigt ha sagt att ”Vita färgtecken är vanligtvis lokala vägar, jag ser två vita vita vägar, vilken exakt?”. Jag antar att han ville testa om du vet att ”vitfärgade vägar” är ”lokala vägar”.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor