Start > Körkortsforum > Vilken svårighetsgrad?

Vilken svårighetsgrad?

Linneah 2021-07-19 14:27 ! Citera #
Hej. Har pluggat på elevcentralen i flera månader och snittar på ca. 63 rätt varje prov jag gör i appen. Gjorde dock ett prov på denna sida för någon dag sedan och fick underkänt. Upplever att frågorna på denna sida är mycket svårare och mer invecklade, så jag undrar därför vilken sida som håller mest jämn svårighetsgrad med det riktiga provet? Känns som att denna sida har mycket mer frågor kring t.ex. vilken typ av diesel som säljs i Sverige, vad olika EU-förbund sysslar med och generellt mer mattefrågor. På elevcentralen känns det som att det är mycket fler frågor om trafiksituationer och bilkörningen i sig. Vilken app/sida ska jag egentligen lita mest på?

/Linneah
Bort kastad potatis 2021-07-19 17:19 ! Citera #
Hej,jag gick aldrig in på elevcentralen,jag läste körkortsboken 2-3gånger och svarade på onlinefrågor på korkortsteori.se jag läste frågor på korkortonline.se men frågirna här är för enkla
liapunov 2021-07-25 20:07 ! Citera #
Jag fick körkortboken i mars i tre veckor från biblioteket och jag läste den två gånger. Sedan köpte jag test från
1. trafiko.se
2. elevcentralen
3. här, körkortsonline.se

Sedan mars har jag gjort tre tester per dag, en gång från varje företag. Till en början fick jag 45 av 65 efter att ha läst boken. Sedan förbättrades jag med tiden och lär mig mer saker och tricks från frågor och nu gör jag 64/65 eller 65/65 till var och en av dem, tre tester per dag.

Alla tre företagen har samma kärnfrågor (som du bara kan svara på med boken), men de har några mer detaljerade och mer knepiga som skiljer sig från varandra. Så jag rekommenderar att jag läser boken bra och sedan köper test från olika företag för att få en bättre överblick över de frågor du kan möta.

Ett annat förslag är att förbereda sig länge genom att upprepa varje dag så att detaljerna kommer ihåg dig. Just nu kan jag komma ihåg exakta siffror och beräkningar, vilket jag inte kunde göra i Mina.

Jag har bokat mitt teoriproov i september (risk 1,2 klart) och jag har övningskört med privatbil (ingen körskolahjälp).

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest