Start > Körkortsforum > Hur många alternativ per fråga…

Hur många alternativ per fråga i teoriprov?

liapunov 2021-07-15 15:46 ! Citera #
Kan någon som klarat teoriprovet nyligen berätta för oss hur många alternativ som har var och en av de 70 frågorna teoriprov? Är det max fyra alternativ per fråga eller kan det vara fler? Här i körkortsonline finns frågor med 5-6 alternativ
Linkopia 2021-07-16 10:33 ! Citera #
De flesta svars-alternativen har 5 svar. Se själv på länken nedan ifrån Trafikverkets prov.
Tryck på länken så får du se på rikligt hur ett prov exakt kommer se ut som du ska göra på trafikverket.

https://youtu.be/FJBd0lpH8fQ?t=11

Vissa frågor har bara svaret Ja/nej.

Någon annan fråga hade bara tre svar.
Men när det är 5 svar är i regel 2-3 som är minst helt orimliga. Så de kan man utesluta. Så ca 2 st är vad du bör välja mellan.
Men det kräver ändå att du har en viss grundkunskap om principen/ tanken i vad svaret är.

Ett tips är att tänka på att frågan nästan alltid är skrivet ur ett säkerhetsperspektiv. Dvs när du ser en fråga med bild/film så fundera på vilket av svaren som skulle vara mest säkert att göra i trafiken, om det är så att du inte vet svaret. Vad skulle du själv ge för råd till en elev om du vore läraren!?
Jag tyckte frågorna var jättelika dom här på körkortonline.

Jag har ADHD och hade ett vanligt prov på 50 min, och skrev upp på första försöket i förrgår :)

Jag har även startat och skrivit i tråden teoriprov 2021. Där har jag skriv andra saker också.
Om du har fler frågor så fråga på så ska jag försöka svara....

Lycka till!
Linkopia 2021-07-16 10:35 ! Citera #
* Lite korrigering. De flesta svars-alternativen har 4 svarsalternativ. INTE 5 som jag skrev.
Lianpunov 2021-07-16 19:50 ! Citera #
Tack så mycket Linkopia. Flest 4 alternativen funkar bra!
Jag tror mer än 4 alternativ och 70 frågor skulle vara tuffare att läsa alla alternativen och svara.
My 2021-07-17 18:12 ! Citera #
Vilken app rekommenderar du som liknar frågorna på provet mest? Denna sida, typ ikörkort eller ta körkort appen?


Hur tränade du till provet?
Linkopia 2021-07-18 13:30 ! Citera #
Körkortonline.se. Läsa alla teori här och skriv upp om det är något du inte förstår eller tycker verkar extra svårt. Samla allt på ett dokument och lös dom. (genom att googla om ämnet. )
Köp sen 1000 frågor här på sidan.

Sen tycker jag att övningskörning.com är väldigt bra.
Det är nog bäst. faktiskt.
Jag gör ingenting via någon APP utan på en dator. Så det får du fråga någon annan om.
Gäst 2021-08-17 16:47 ! Citera #
Tror det var 4 alternativ på varje fråga. Ibland var det 2 trafikregler-situationer som visades och alternativen var till exempel
1: Jag får parkera i både bild A och B.
2: Jag får bara parkera i A.
3: Jag får bara parkera i B
4: Jag får inte parkera i någon bild.
Gäst 2021-08-18 09:51 ! Citera #
Antalet svarsalternativ varierar mellan frågor. På mitt prov var det mellan 2 och 6.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I dag 14:05
4
I dag 13:48
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor