Start > Körkortsforum > Jag har inte fått mitt körkort

Jag har inte fått mitt körkort

Barna 2021-06-30 19:11 ! Citera #
Jag har inte fått mitt körkort efter två veckor.. fotot var tog två veckor sedan och flera dagar sedan jag har betalat för fotot men efter det inget brev eller nåt :| . Hur kan jag kontakta med transport styrelsen ? Det är jätte svårt.. Finns det direkt kontakt?
Gäst 2021-06-30 22:51 ! Citera #
Blev du godkänd på körprovet?
Björn He 2021-06-30 23:20 ! Citera #
Man måste ha klarat körprovet för att få körkort. Det kan ju ta tid att få kortet färdigtillverkat, men när man väl har klarat BÅDA delproven så har man juridiskt sett körkort. Det är INTE absolut förbjudet att köra utan sitt körkort med sig, för om inte körkortet kan uppvisas för polisen vid körkortskontroll så behöver man bara legitimera sig på annat vis - och därigenom ge polisen möjlighet att kontrollera om man är inskriven i körkortsregistret.
Barna 2021-07-01 07:41 ! Citera #
Jag hade körkort 7 år sedan. Men jag kommer från ett annat land och översätt mitt körkort till ett svenskt körkort. De sa att det tar bara fem arbetsdagar men jag har inte fått det bara faktura om fotot. Problemet är jag kan inte ringa dem eftersom när jag försöker finns det för många alternativ att välja för exempel tryck ett eller två.. men min svenska efter två år sedan är fortfarande inte så bra och förstår inte allt. Jag kommer att resa till mitt hemland snart under semester och verkligen behöver det
gäst 2021-07-01 07:54 ! Citera #
Du hade körkort?

och vill byta till ett svenskt?

åkej...vilket land är du ifrån?
inom EU så kan du byta, länder utanför så måste du ta om körkortet.

kort utanför EU så gäller 2år sedan måste man ta nytt kort.
Barna 2021-07-01 17:19 ! Citera #
Från Rumänien. Tack för hjälpen men idag pratade jag med transport styrelsen och behöver betala för tillverkning efter det kommer de att skicka körkortet. Problemet var är jag har inte fått fakturan
Gäst 2021-07-02 00:36 ! Citera #
Barna 2021-07-01
Från Rumänien. Tack för hjälpen men idag pratade jag med transport styrelsen och behöver betala för tillverkning efter det kommer de att skicka körkortet. Problemet var är jag har inte fått fakturan
Hoppas jag slipper möta dig i trafiken.

rumänskt KK knappast bra kör utbildning.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
26
I dag 13:48
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo