Start > Körkortsforum > Kuggad på upkörning x2

Kuggad på upkörning x2

Joki 2010-06-23 18:13 ! Citera #
Hejsan på er alla.
Så, jag körde upp för två veckor sedan och kuggade pga vändning på landsväg. Han ingrep när jag hade ställt mig på en busshållplats och tänkte vända. Han sa att man inte är säker på att man verkligen kan vända utan att behöva backa. Okej. Det förstår jag.

Uppkörning blev jag kuggad också vändning på landsväg. Körde ett tag innan jag hittade en grusväg till höger som jag körde in på och vände på, allt gick bra och trodde jag hade kortet men icke. Han tyckte att jag skulle vänt tidigare på en busshållplats(!!!) och fick därför inte godkänt pga ecodriving. Va in i h**vete?

Jag svär på gud att dom kuggar mig bara för att jag är privatist! Jag har aldrig i hela mitt liv kört bättre än på mina uppkörningar.

/Joki
Kassemg 2010-06-28 11:36 ! Citera #
Jag är privatist och klarade det direkt. det spelar ingen roll om du har gått på körskola eller är privatist.
Jag frågade en vän som jobbar som trafiklärare om just detta och hon sa att om uppkörningspersonen vet om att man gått på skola så ställer de högre krav på en..
Gäst 2010-06-28 21:31 ! Citera #
Kassemg
Jag är privatist och klarade det direkt. det spelar ingen roll om du har gått på körskola eller är privatist.
Jag frågade en vän som jobbar som trafiklärare om just detta och hon sa att om uppkörningspersonen vet om att man gått på skola så ställer de högre krav på en..


Tåls att diskuteras, det handlar inte om det. Som att en privatist ska ställas inför mindre krav för att de inte gått körskola och fått en ordentlig utbildning?
Det borde vare helt tvärt om. Kontrollanten är hårdare på privatister då han vet att de ej har genomgått körskolan. Han kan som sagt inte veta hur mycket personen har kört innan uppkörningen.
En person som gått körskola och blivit godkänd av körläraren har större chanser att stämpla körningen. Inte för att kraven blir mindre på en som gått körskola, men kontrollanten dömmer dig inte lika hårt om du gör misstag, då han vet att alla gör misstag förr eller senare.

Alla jag känner som genomfört körskolan har klarat körningen på första försöket.
1 av 5 som jag känner som körde upp som privatister klarade körningen på första.
Gäst 2010-06-28 21:33 ! Citera #
Dbvik
Kassemg
Jag är privatist och klarade det direkt. det spelar ingen roll om du har gått på körskola eller är privatist.
Jag frågade en vän som jobbar som trafiklärare om just detta och hon sa att om uppkörningspersonen vet om att man gått på skola så ställer de högre krav på en..


Tåls att diskuteras, det handlar inte om det. Som att en privatist ska ställas inför mindre krav för att de inte gått körskola och fått en ordentlig utbildning?
Det borde vare helt tvärt om. Kontrollanten är hårdare på privatister då han vet att de ej har genomgått körskolan. Han kan som sagt inte veta hur mycket personen har kört innan uppkörningen.
En person som gått körskola och blivit godkänd av körläraren har större chanser att stämpla körningen. Inte för att kraven blir mindre på en som gått körskola, men kontrollanten dömmer dig inte lika hårt om du gör misstag, då han vet att alla gör misstag förr eller senare.

Alla jag känner som genomfört körskolan har klarat körningen på första försöket.
1 av 5 som jag känner som körde upp som privatister klarade körningen på första.

En av mina polare klarade uppkörningen på tredje försöket, han körde som privatist.

Tredje gången gilt då, lycka till.

Har sjäkv provet och uppkörningen nästa vecka, kör som körskolestudent :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
6
I går 23:52
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov