Start > Körkortsforum > Fråga kring Intensivutbildning

Fråga kring Intensivutbildning

Zipra 2010-06-22 16:29 ! Citera #
Hej!
Tänkte anmäla mig till en intensivutbildning (2 veckor på mindre ort) för att äntligen ta körkort men är lite osäker på hur stor körvana man bör ha för att inte ”slänga pengarna i sjön”!
Ni som har varit på likande utbildning, hur mycket hade ni kört och tränat innan?
Dela med er av era erfarenheter!
Själv är jag ordentligt ”rostig” efter att projektet varit lagt på is under ett par år. (Ja, jag ÄR lite äldre än 18 år ;) )
Varit ute på 90-väg, men känner inte att rörelserna är automatiska utan måste liksom ”tänka efter” inför varje moment.
Tips & råd tas tacksamt emot!

Vi ses ute på vägarna nånstans i framtiden! :)
Gäst 2010-07-15 18:36 ! Citera #
Jag skulle inte rekomendera intensivutbildning, känns som att man bara försöker få sitt körkort så fort som möjligt.
Har man ingen grundvana och har man inte tränat innan så tror jag att det blir för många olika moment i körningen som man ska lära sig på en gång.
MEN har man tränat mycket innan och vill ha en bra chans att snabbt ta körkort så kan det naturligtvis vara en bra idé.
MsEngel 2010-07-20 13:59 ! Citera #
Jag är också sugen på att ta en intensivutbildning. Jag har bara kört privat i lite mer än en vecka (men har kört varje dag). Gick handledarkursen i februari/mars någon gång men fick inte mitt tillstånd förrän nyligen. Så jag är ganska irriterad. Jag vill gärna ta körkort innan jag flyttar hemifrån - vilket kanske blir nu i höst. Jag kanske inte hinner få uppkörningen innan dess, men jag vill åtminstone kunna köra så att jag kan ta körkort.

Jag har kollat upp priser på olika körskolor, men precis som du vill jag ju inte ”slänga pengar i sjön”. Jag tänkte i alla fall förbereda mig så mycket som möjligt inför en intensivkurs. Den här veckan är tyvärr min handledare bortrest så jag fokuserar på teori. Om jag kan det mesta i teorin så blir det förhoppningsvis lättare.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
5
I dag 13:17
8
I dag 09:49
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo