Start > Körkortsforum > Blev godkänd, ”men”

Blev godkänd, ”men”

Gäst 2021-06-21 15:34 ! Citera #
Hade en körlektion 2 timmar innan uppkörning, hon tyckte jag borde öva några månader till.

Men hon jag hade uppkörning med tyckte att jag körde bra. Enda misstaget var att jag skulle fortsätta rakt men låg på högerkörfält så jag blev tvungen att svänga höger.

Jag kände mig inte 100% säker i min körning, och nu undrar jag hur det blir när jag åker runt ensam. En sak jag funderat på är att kanske åka runt ensam under tider då det nästan inte finns trafik?
Gäst 2021-06-21 15:59 ! Citera #
Ja det tycker jag att du kan göra. Eventuellt ha någon mer erfaren som sitter bredvid så du kan ställa frågor.

Grattis till kortet ändå
amanda 2021-06-21 16:02 ! Citera #
Vart körde du upp? och Grattis till körkortet! ;)
Gäst 2021-06-21 16:07 ! Citera #
amanda 2021-06-21
Vart körde du upp? och Grattis till körkortet! ;)
Uppsala, tackar.
Gäst 2021-06-21 16:19 ! Citera #
Grattis!! Jag har uppkörning om en vecka i Uppsala, börjar bli lite nervöst.
Gäst 2021-06-21 16:39 ! Citera #
Gäst 2021-06-21
Grattis!! Jag har uppkörning om en vecka i Uppsala, börjar bli lite nervöst.
Jag kände mig både nervös och säker på att jag skulle kugga. Jag var helt borta dem första 10 minuterna (vilket var varför jag glömde följa hennes navigering), glömde även nästan bort högerregeln då vi kom till en korsning och en cyklist kom från höger. När jag passerade en buss som hade stannat tog hon ett djupt andetag kändes det som, hon trodde väl att jag skulle fortsätta köra i 40km/h men jag saktade ner en hel del och körde förbi försiktig vilket hon påpekade efteråt och var nöjd med.

Kan tyvärr inte ge mer råd. Jag fick svänga ut vänster från trafikverket och köra mot E4, sen mot märsta, sen en massa rondeller, korsningar med högerregel osv.

Var bara fokuserad, titta långt fram. Annars kuggar du

Senaste foruminläggen

Rubrik
2
I dag 12:10
13
I dag 08:50
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor