Start > Körkortsforum > Måste man ha giltig körkortsti…

Måste man ha giltig körkortstillstånd på papper?

Gäst 2021-06-17 14:59 ! Citera #
När jag kom till körskolan ville läraren ha ID kort och körkortstillstånd. Jag visade min profil på trafikverket där det står att mitt teoriprov blev godkänd, han sa att det duger men att jag egentligen måste ha bevis på papper.. ska övningsköra på en annan skola imorrn och är orolig att dem kanske nekar mig..
Amanda 2021-06-17 16:33 ! Citera #
Man måste tyvärr ha körkortstillstånd på papper, nu var den första skolan snäll som tyckte att appen räckte.
Gäst 2021-06-17 16:37 ! Citera #
Konstigt… trafikskolorna ska ju kunna se det själva genom transportstyrelsens sida, alltså att det står där om du har körkortstillstånd.
Nej 2021-09-14 06:44 ! Citera #
Amanda 2021-06-17
Man måste tyvärr ha körkortstillstånd på papper, nu var den första skolan snäll som tyckte att appen räckte.
Nej, det måste man inte. I alla fall inte enligt transportstyrelsen när jag ringde dem om att mitt försvunnit. De sa att det räcker fullt väl att körkortstillståndet existerar digitalt, t.ex. i Kivra.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest