Start > Körkortsforum > Uppkörning

Uppkörning

sara 2021-06-17 12:39 ! Citera #
Hej jag har både uppkörningen och teorin om några dagar och är jätte stressad, har ni några tips och råd som jag bör tänka på vid båda tillfällen?
Hej 2021-06-17 16:00 ! Citera #
Ta det bara lugnt, en sak i taget!
Hallå där 2021-06-17 16:24 ! Citera #
Gör inte en för stor grej av detta, då blir du bara mer stressad under proven. Alltså hypa inte upp det allt för mycket.
Gäst 2021-06-17 16:36 ! Citera #
Andas och ta det lugnt under körningen, samma med teorin. Tänk logiskt under teoriprovet och markera de frågorna du är osäker på och gå tillbaka till dem under slutet av provet. Under uppkörningen så kollar de på helhetsbilden. En motorstopp är verkligen ingen stor grej, bara det inte sker i en trafikfarlig situation! Under min uppkörning så var det lite ryckigt, hade inte den bästa starten ibland på ettan men jag klarade det ändå! Ge intrycket av att du är en säker förare i trafiken och slappna av lagomt mycket så ska du se att du klarar det ;)
Björn He 2021-06-17 20:58 ! Citera #
sara 2021-06-17
Hej jag har både uppkörningen och teorin om några dagar och är jätte stressad, har ni några tips och råd som jag bör tänka på vid båda tillfällen?
Det bästa sättet att förbereda sig för teoriprov är såvitt jag fått erfara att läsa på Körkortsboken om och om igen tills man känner att man kan bokens innehåll utantill, för då är det större chans att lyckas svara rätt på teorifrågorna. Jag gjorde själv så när jag klarade teoriprovet på andra försöket, med knapp marginal: 52 rätt av 65 möjliga, men det är ju å andra sidan lägsta poängen för att få godkänt. På första försöket fick jag bara 45 poäng, men orsaken till det kan ha varit att jag åkte till teoriprovet utan att läsa Körkortsboken, olyckligtvis tänkte jag inte på att man måste plugga Körkortsboken innan teoriprovet, men jag lärde mig av mitt misstag och köpte en körkortsbok.

Vad gäller uppkörningen så kan jag bara säja till dig att ta det lugnt, uppvisa viktiga rutiner som uppsikt i speglarna och döda vinkeln vid planerad sväng eller förflyttning från ett körfält till ett annat, och se till att tillämpa gällande trafikregler på ett korrekt sätt. Du skall INTE bekymra dig över huruvida din körning kommer vara godkänd eller underkänd under körprovet, utan BARA koncentrera dig på körningen för det är det enda som gäller, och du får veta EFTERÅT när körningen är färdig huruvida din körning är godkänd eller ej och varför om ej godkänd. Om du av någon orsak är underkänd så kan du inte göra annat än att tänka igenom de misstag du gjort, lära dig av dem och träna så att inga sådana misstag upprepas tills nästa uppkörningsförsök.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
29
I dag 08:27
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor