Start > Körkortsforum > Är detta normallt eller är min…

Är detta normallt eller är min trafiklärare en mansbebis?

rosahimmel 2021-06-15 21:59 ! Citera #
Jag har nu gått på 4/15 köpta 80min lektioner på trafikskolan och jag står inte ut med min lärare. Det är en trafikskola ägd av en familj, dvs det finns inga andra lärare än just den jag har. Han är alltid 5-10min sen men om jag skulle bli 2min sen har han världens suraste min. Vid två tillfällen har han använt 15-20min av vår lektionstid till att tankabilen, vilket han påstår ska ingå i lektionstiden och det känns väl inte rimligt? Han pratar sällan om själva körningen utan han babblar bort all vår lektionstid genom att prata om hans familjeproblem, föråldrade kvinnohatiska åsikter och underväldigande berättelser från hans unga ”bad boy” dar. Där emellan gör han någon opassande kommentar om mitt utseende eller halvraggar på mig som om jag borde vara tacksam över att han ger mig ”uppmärksamhet” eller att det vore en ”komplimang”. Har lagt märke till att han vid flera tillfällen helt ofräskämt stirrar på varje förbi passerande röv på kvinnor och jag känner mig obekväm med att visa det minsta lilla hud när vi ska övningsköra. Jag har ändå sagt till honom på ett schyst sätt när han gått för långt med tex hans kvinnohatiska syner och då blir han bara passivagressiv och tar illa vid sig.

Idag spenderade han 10minuter av vår lektion på sin mobil där jag faktiskt fick säga till honom till slut. Ifall jag råkar göra något fel pga att han inte är uppmärksam på själva körningen blir han förbannad och höjer rösten och dumförklarar en. Jag har aldrig kört en bil innan men jag vill ändå påstå att jag är jädrans duktig och lär mig snabbt däremot känner jag att jag har gjort exakt samma sak nu under alla mina 4 lektioner och kommer ingenvart. Det känns som att det finns en riktigt oschyst maktobalans där jag börjar undra om han uttnytjar mitt brist på kunskap samt att han suger ur mig min livskraft med hans skitsnack. Jag söker rådgivning samt bekräftelse från andra som kanske haft samma erfarenheter. Är det okej att tanka bilen vid flera tillfällen under lektions tid? Pratar alla trafiklärare om deras privatliv helt gränslöst? Vad kan man kräva och vad har jag för rättigheter? Jag ska gå dit imorgon och be om att få en återbetalning på mina resterande lektioner. Däremot undrar jag om man kan anmäla detta någonstans? Är tacksam över all inblick och vägledning!
Gäst 2021-06-16 08:55 ! Citera #
Transportstyrelsens Hemsida!

Anmäl brister i förarutbildning
Här kan du anmäla om du upplever brister i förarutbildningen. Du kan vara anonym.

I princip blir alla inkomna handlingar till myndigheten allmän handling. Det innebär att om allmänheten eller massmedia begär att få ta del av innehållet i din anmälan har de normalt rätt att göra det.

Behandling av personuppgifter
Här hittar du information om hur Transportstyrelsen behandlar personuppgifter som samlas in via webbplatsen och genom våra e-tjänster.

Utbildarens namn: (obligatorisk)
I vilken ort finns utbildningen: (obligatorisk)
Datum för när du upplevde bristen:

åååå-mm-dd
Vilken typ av utbildning avser bristen: (obligatorisk)
Moped, snöskoter och terränghjuling
Introduktionsutbildning
Trafikskola (teori- och körlektioner)
Riskutbildning
Utbildning för yrkesförarkompetens
Beskriv anledning till anmälan: (obligatorisk)
Kontaktinformation: (obligatorisk)
Jag går med på att jag kan bli kontaktad av Transportstyrelsen
Jag vill vara anonym
Om du går med på att bli kontaktad av Transportstyrelsen - ange dina kontaktuppgifter

Namn:
E-postadress:
Telefonnummer:
Gäst 2021-06-16 11:22 ! Citera #
Det där lät så oproffesionellt illa att jag nästan hoppas att du överdriver.

Men om det stämmer, BYT trafikskola omgående. Jisses.

Var beredd på att dom kan ta en viss procent i avgift för återköpet dock. Men det antar jag att du redan har koll på.
Gäst 2021-06-16 13:35 ! Citera #
Gissar att du hittade någon redigt skum ”trafikskola” som var billig? Varför annars inte bara gå på en riktig trafikskola med ett bra rykte. :| Låter ju kasst såklart så varför byter du inte bara trafikskola kompis? ;)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
5
I dag 06:09
94
I dag 05:55
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo