Start > Körkortsforum > Fick 51 på kunskapsprov

Fick 51 på kunskapsprov

Dazo 2010-06-18 23:08 ! Citera #
Ja somsagt fick 51 av 65 rätt på mitt tredje försök. 41,47 och nu 51.... det svider kan man säga efter ett ”lätt” prov man fick på köpet och sedan missar med 1. :(

tips* träna i bok och gör teorifrågor på datan .. kolla upp vad du får för fel och plugga på dom ;)
Gäst 2010-06-19 18:12 ! Citera #
Jag tror nog att många slarvar med att läsa frågan ordentligt, där missar man poäng. Nästan gång läs igenom frågan ordentligt så har du nog det där extra poänget. :D :D :D
sanel89 2010-06-20 00:29 ! Citera #
Det gäller att träna helatiden tills man känner sig självsäker, och då när man kommer till provet så ska man inte vara nervös.
Jag har inte gjort teoriprovet men läst i boken och det står att man inte ska läsa igenom boken några dagar innan man gör provet för då tappar man mycket kunskap och kommer bara gissa nästan på provet.
Läser man mycket och blir självsäker så kommer man reflektera mycket på provet och välja bort de sakerna som inte är rätt sen till slut välja rätt altenativ på frågorna täna mycket och inte bara trycka på det som känns rätt.

Det är mitt tips: Reflektera och plugga inte nån dag strax innan provet plugga minst en månad innan du gör det så kommer det löna sig :P
Gäst 2010-06-23 11:26 ! Citera #
Man behöver som sagt börja med teoripluggandet i flera veckor innan provet eftersom det är så omfattande och väldigt mycket man behöver kunna. En del väljer att råplugga böcker medan vissa gör en massa test prov, tycker själv att en lagom blanding är optimalt och att om man klarar av ett antal testprov i följd så borde man väl klara av det riktiga provet med.
Gäst 2010-06-25 15:21 ! Citera #
Klara det nu fick 56.. känns riktigt skönt efter allt slit! mycket fin midsommar present kan man säga. :D

lycka till gott folk!
Gäst 2010-06-28 22:19 ! Citera #
Najs
Gäst 2010-07-06 19:42 ! Citera #
Gör provet och KOLLA igenom det ett par gånger om det finns tid till det. Utnyttja tiden du har ;)
Gäst 2010-08-01 03:45 ! Citera #
Hej,

Jag gjorde teorin för 4 år sedan och fick 51 gav upp men nu har jag börjat igen pluggar på som bara den och gör övningar så hoppas på att få mer än 51 nästa gång :)
Gäst 2021-04-26 21:15 ! Citera #
Jag fick 5 gånger 51 ??
Eh va? 2021-04-27 08:39 ! Citera #
sanel89 2010-06-20
Det gäller att träna helatiden tills man känner sig självsäker, och då när man kommer till provet så ska man inte vara nervös.
Jag har inte gjort teoriprovet men läst i boken och det står att man inte ska läsa igenom boken några dagar innan man gör provet för då tappar man mycket kunskap och kommer bara gissa nästan på provet.
Läser man mycket och blir självsäker så kommer man reflektera mycket på provet och välja bort de sakerna som inte är rätt sen till slut välja rätt altenativ på frågorna täna mycket och inte bara trycka på det som känns rätt.

Det är mitt tips: Reflektera och plugga inte nån dag strax innan provet plugga minst en månad innan du gör det så kommer det löna sig :P
Det där med att man inte ska läsa i boken några dagar innan provet är skitsnack... Jag, min tjej och mina 5 kompisar som har tagit kortet läste till och med dagen innan och jag fick 60/65. Hade läst boken 2-3 gånger o gjort massa frågor.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
2
I dag 15:04
1
I dag 11:46
5
I dag 06:09
94
I dag 05:55
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor