Start > Körkortsforum > Vänta med ny tid efter kuggnin…

Vänta med ny tid efter kuggning?

Gäst 2021-06-13 10:21 ! Citera #
En fråga till er som kuggat fler än en gång.

Hur lång tid mellan uppkörningarna gick det för er?

Jag kuggade för en vecka sedan - för andra gången :| och undrar ifall inspektörerna höjer på ögonbrynen när dom ser att man är tillbaka redan efter en vecka och därmed redan gör en ”förhands-bedömning” om ni fattar vad jag menar. Pga man redan kör upp en vecka efter.

Man ska ju helst vänta med att köra upp igen, just för att träna på momenten man kuggat i.

Saken är att min giltighetstiden för mitt teoriprov går ut snart. Vad hade ni gjort?
Gäst 2021-06-13 10:31 ! Citera #
Kommer inte vara kul att få körkort genom tur och sen känna sig osäker i trafiken, tyvärr men hade föreslagit att du spenderar pengar på fler lektioner
Nej 2021-06-13 11:42 ! Citera #
När jag kuggade tre ggr bokade jag en ny tid direkt via trafikskolan. De ville även att jag skulle ha fem lektioner fram tills nästa körprov, och jag hade inte mycket till val om jag ska vara ärlig. Men det är ju bra att hålla sin körning uppdaterad så att säga.
Ulle 2021-06-13 21:19 ! Citera #
Hej,
Beror nog mest på vilka/hur många moment man inte får godkänt på?
Är det något värre än ”tillfälligt slarvfel” så behöver man ju öva och lära sig de momenten man fick underkänt på så att det sitter sen när man har körkort.

Jag vill tro att körprovläraren tittar på det aktuella körprovets resultat.

Som ex så fick jag underkänt för att jag missade korrekt spegelkoll på höger sida (vänster var bra). Alla andra moment var godkända.
Detta berodde mestadels på slarv/nervositet.

Jag tog ett nytt prov exakt ett dygn senare och blev godkänd!
Gäst 2021-06-13 22:07 ! Citera #
Som andra sagt, beror på hur många/vilka moment kuggade du på. Jag kuggade på parkering, vilket var av stress (andra var i parkeringen och vill förbi) och i resultatet var bara manövrering som markerade då körde upp en vecka efter och fick godkänt. Om det inte är något farligt och du känner dig säker i trafiken så kör på.
Gäst 2021-06-14 21:46 ! Citera #
Jag hade min första uppkörning i fredags och när jag kuggade bokade jag direkt en ny tid idag (måndag). Jag gjorde ett slarvfel på grund av att jag var nervös. Hon sa efter att jag kör bra men måste öva mer. Jag var orolig precis som du att nästa inspektör skulle tänka att jag inte kunde vara redo bara tre dagar efter men märkte inget av det och han godkände mig!
Gäst 2021-06-17 23:22 ! Citera #
Kuggade min första uppkörning, fick ny två månader senare och klarade den. Det beror helt på vad du kuggade på, om det var slarvfel eller att du har dålig manövrering som behövs slipas på
Mia 2021-06-17 23:58 ! Citera #
Gäst 2021-06-17
Kuggade min första uppkörning, fick ny två månader senare och klarade den. Det beror helt på vad du kuggade på, om det var slarvfel eller att du har dålig manövrering som behövs slipas på
Tråkigt att höra, men hoppas du klarar det nästa gång! Vart gjorde du uppkörningen och vad var det för miss du gjorde?

Har också uppkörningen nästa vecka i högsbo(Göteborg), lite små nervös av vad jag kan förvänta mig helt enkelt :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
2
I dag 12:10
13
I dag 08:50
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor