Jag har bokat 1 lektion 3 timmar innan min uppkörning med någon lärare jsg aldrig kört med. Vet inte ifall jag borde vara ärlig och säga att jag har uppkörning om 3h, nackdelen är att han kanske börjar säga att jag borde ha övat mer. Säger jag att jag hsr uppkörning om 1 vecka kanske han är mer avslappnad. Vill bara inte bli på dålig humör innan uppkörningen
Det tror jag inte dom kan. Du har väl bokat uppkörningen privat? Dom ser väl bara sina egna elevers bokningar i nåt system.
Sen vet jag inte hur vettig den lektionen kommer vara för din del ifall du ändå kommit så långt i din körning, att du nu är redo för körprov? Och trafikläraren inte är medveten om att du har någorlunda körvana.
Är det som en testlektion du bokat för en bedömning av vilken nivå du ligger på, så är det en annan sak.
( är det en oseriös trafikskola dock kan dom hävda att du behöver 10 lektioner trots att du inte gör det. )
I annat fall kanske momenten du får köra under den timmen du bokat med trafikläraren inte riktigt blir på den nivån du ligger på idag?
Någon skyldighet har du dock inte att tala om att du har en uppkörning den eftermiddagen. Däremot kanske det vore bra om det hade nämnts så lektionen hade kunnat bli mer som en uppvärmning innan körprovet.
Du kunde väl säga att du inte hade möjlighet att köra privat med någon innan körprovet och att du behövde köra innan? Då blir lektionen liksom mer relevant för tillfället.