Start > Körkortsforum > Hur länge träna på parkering..…

Hur länge träna på parkering..?

Panik! 2021-06-10 10:06 ! Citera #
Hej!
Jag har gjort fyra lektioner hittills på en stor tom parkering.

Lektion 1: Starta bilen, koppla och lägga i ettans växel. Få bilen att rulla.
Lektion 2: Starta med ettan och stanna med bromspedalen. Svänga åt höger.
Lektion 3: Starta och stanna. Svänga åt höger. Gasa med gaspedalen!
Lektion 4: Starta och stanna. Svänga åt vänster. Gasa. Växla till tvåans växel.

Är detta en normal utveckling? Hur länge tycker ni man ska träna på parkeringen innan man kör på väg? Jag får lätt panik när jag kör. :x
Gäst 2021-06-10 11:30 ! Citera #
Hej!
Jag övningskörde till en början iofs privat men jag tillbringade många timmar på parkeringar och vågade ibland mig ut på utfarterna från dessa. Till slut så pushade mamma mig att köra ut på en lite större väg och efter det så körde jag mer och mer ute på vägarna. Hade som dig panik över att vara ute i trafiken och hatade att köra bil, men det gäller också att känna efter när man känner sig redo. Det är super att öva på tom parkering med dragläge, rätt växel, koppling broms osv… då blir du ju mer bekväm när du väl är ute i trafiken! En mindre grej att tänka på för då har du memorerat den delen, så kan du fokusera på övriga trafiken och få till ett bra samspel :) lycka till med körningen det löser sig till slut!!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
93
I går 22:20
6
2024-03-27 21:48
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor