Start > Körkortsforum > Frågor om uppkörning i Borläng…

Frågor om uppkörning i Borlänge?

Gäst 2021-06-09 23:41 ! Citera #
Hej! Har klarat min uppkörning i Borlänge, och om det finns någon som har frågor om hur det är att köra upp där är det bara att fråga på :D
Gäst 2021-06-15 17:48 ! Citera #
Hej! Jag ska köra upp i augusti och undrar lite. Vilken rutt tog ni? Om du kört fler gånger i Borlänge, vilka andra rutter brukar ni ta? Vad hette personen du hade uppkörningen med? Något annat att tänka på? :lol:
Gäst 2021-06-17 16:32 ! Citera #
Gäst 2021-06-15
Hej! Jag ska köra upp i augusti och undrar lite. Vilken rutt tog ni? Om du kört fler gånger i Borlänge, vilka andra rutter brukar ni ta? Vad hette personen du hade uppkörningen med? Något annat att tänka på? :lol:
Hej, vi åkte först från trafikverket och åkte in mot jaxrondellen. Där tog vi höger och jag fick åka upp mot paradisområdet. Sen så åkte vi in i rondellen vid tjärnasjön och fick åka in mot kupolen! Sedan bad hon mig att följa skyltarna mot riksväg 50, (vägen bakom skräddarbacken där det är 110-väg). Sedan sa hon att jag skulle följa skyltar mot Lindan, svängde av, korsade vägen och så åkte vi på lilla vägen in mot Lindan. Där bad hon mig att göra en valfri vändning för att åka tillbaka in mot stan. Jag gjorde en saxvändning på den vägen då det var helt tomt med trafik. Sen så kommer jag ihåg att vi åkte in till nygårdsdalen en sväng och där fick jag backa runt ett hörn. Sedan så åkte vi in mot stan igen och vi åkte runt i stan, kommer inte ihåg vilka gator men kommer ihåg att vi körde förbi atbetsförmedlingen! Sedan så fick jag åka ut på tunavägen (vid rosa kortet) och fick svänga höger. Då åkte vi förbi vägen vid best western hotel och jag fick följa skyltar mot oslo, då insåg jag att vi skulle tillbaka. Vi åkte alltså mot kupolen på vägen som går förbi max fast åt kupolenhållet då, en påfart och fick stå ett tag tills det blev fritt. Sen så åkte vi som sagt tillbaka till trafikverket, från det hållet där det är ett gångområde. VIKTIGT att verkligen sakta ned där och inte tänka att ”nu är vi snart framme” och gasa på i 30 :D tror att många kuggat där. Sen var vi framme och jag fick höra att min körning var godkänd. Så skönt!! Lycka till med din uppkörning det klarar du galant. Min uppkörning var ju inte helt perfekt, lite ryckigt ibland med växlingen, och blev speciellt ryckigt några gånger när jag skulle köra iväg på 1an. Men klarade det ändå! De kollar på om det upprepar sig hela tiden, och om du är lite snabb på kopplingen några enstaka gånger så spelar det ingen roll, bara det inte blir trafikfarligt!! Lycka till :)
Gäst 2021-06-18 21:14 ! Citera #
Super, tack så mycket för en utförlig och bra förklaring! :lol:

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
5
I dag 06:09
94
I dag 05:55
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor