Start > Körkortsforum > Klarade 3e uppkörningen i Upps…

Klarade 3e uppkörningen i Uppsala!!

RH 2021-06-08 11:10 ! Citera #
Hej alla!


Vill bara skicka ”pepp” och stöttning till er som kämpar med att få körkortet. :) Jag klarade uppkörningen idag på 3e försöket, hade kuggat 2 gånger innan men idag gick det!!! :) :) Samma sak med teoriprovet, jag fick underkänt 2 gånger men det tredje teoriprovet klarade jag. Det jag vill säga med det här är: Ge inte upp!! kämpa vidare och öva, öva, öva och åter öva! Ni kommer att klara det till slut!

Kan nämna också att jag är 35 år och ni som tänker att ni är ”för gamla” så släpp den tanken! Åldern spelar ingen roll.

Lycka till och ge inte upp!
Gäst 2021-06-08 11:13 ! Citera #
Jag är 36 år och ska snart köra upp i Uppsala för första gången någonsin. Vad kuggade du på första två gångerna? Hur gick tredje gången i körningen? Hur snabbt fick du nytt körprov?

Bra kämpat! Grattis till körkortet!
Gäst 2021-06-08 11:53 ! Citera #
Kör också upp i uppsala snart.. vore kul att veta vart du fick köra/göra, fast kanske är fusk :P
RH 2021-06-08 12:17 ! Citera #
Gäst 2021-06-08
Jag är 36 år och ska snart köra upp i Uppsala för första gången någonsin. Vad kuggade du på första två gångerna? Hur gick tredje gången i körningen? Hur snabbt fick du nytt körprov?

Bra kämpat! Grattis till körkortet!
Hej Gäst!

Tack! :-)

vad kul att vi nästan är jämngamla. Den första uppkörningen kuggade jag på cirkulationsplats (jag låg i fel fil), kom för fort fram i korsning, kunde inte förutse trafikfaror och hinder samt svängde ut i fel körfält och då fick inspektören ingripa. Detta var i mars och jag hade kanske inte övat lika mycket mängdträning som nu sist. Andra uppkörningen var i maj och då kuggade jag på slarvfel mest, jag blev nervös och stressad på grund av att jag åkte fel och då tappade jag fokus. Jag körde ett filbyte i korsning och det får man absolut inte göra och inspektören fick ingripa. Efter detta så har jag övningskört massor, åkte till olika orter där jag inte hittar i syfte att läsa av skyltar, hur jag ska ligga i filer osv. Övat massor på det som jag kuggade på och till slut så gick det :-)

Jag fick nya körtider genom att jag uppdaterade sidan varje dag på morgonen ofta och till slut dök det upp en tid som jag snabbt bokade.

Det som är viktigt att tänka på är att det är mycket filer, circulationsplatser och körfält i Uppsala och rödljus korningar och t.ex utanför Trafikverket är det högerregeln som gäller då det inte är huvudled.

Lycka till på uppkörningen! Hoppas det går bra :-)
RH 2021-06-08 12:35 ! Citera #
Gäst 2021-06-08
Kör också upp i uppsala snart.. vore kul att veta vart du fick köra/göra, fast kanske är fusk :P
Hej.

Jag fick köra mor Sävja idag. Körde ut på kungsleden och sen i rondell som leder mot Sävja och där kommer en landsväg där man bla kör 70km/h. Sen till en korsning och höger mot Sävja. Jag tror att de vill köra där det finns cirkulationsplatser, korsningar (rödljus) vänstersvängar, sväng från landsväg och olika körfält där man måste byta fil. Jag fick köra in på en bostadsparkering i Sävja och göra en valfri parkering och sedan köra nästan samma väg tillbaka till trafikverket igen.

Ett tips är att övningsköra massa i Uppsala och söka av skyltar och filer ordentligt. :-)

Lycka till! :-)
Gäst 2021-06-08 12:47 ! Citera #
Tack så mycket för info om den feedback du fick under uppkörningarna. Jag har bara kört i Uppsala och mest med körskola. Jag tror att jag nu kan varenda cirkulation i stan (olika vad som gäller i många) men sen hur trafiken runt omkring beter sig vet man aldrig.

Gjorde du något småfel på sista uppkörningen med klarade ändå? T ex växla ner till 2:an fast 3:an skulle funkat.

Se till och fira ordentligt ikväll! Champagne på sin plats
RH 2021-06-09 02:54 ! Citera #
Gäst 2021-06-08
Tack så mycket för info om den feedback du fick under uppkörningarna. Jag har bara kört i Uppsala och mest med körskola. Jag tror att jag nu kan varenda cirkulation i stan (olika vad som gäller i många) men sen hur trafiken runt omkring beter sig vet man aldrig.

Gjorde du något småfel på sista uppkörningen med klarade ändå? T ex växla ner till 2:an fast 3:an skulle funkat.

Se till och fira ordentligt ikväll! Champagne på sin plats
Jo jag gjorde lite småfel (ovan vid bilen) med växlingen, råkade lägga i fel växel och eftersom jag var ovan med bilen tyckte han att jag inte skulle hoppa över växlar. Hade kunnat bättra mig lite vid sväng från landsväg, sakta ner farten i separat körfält och kolla i backspegeln en extra gång. Men småfel får man göra och även om man skulle råka åka fel, bara det är utan trafikfara. :-)

Lycka till på uppkörningen sen!
Lol 2021-06-09 11:44 ! Citera #
RH 2021-06-08
Hej alla!


Vill bara skicka ”pepp” och stöttning till er som kämpar med att få körkortet. :) Jag klarade uppkörningen idag på 3e försöket, hade kuggat 2 gånger innan men idag gick det!!! :) :) Samma sak med teoriprovet, jag fick underkänt 2 gånger men det tredje teoriprovet klarade jag. Det jag vill säga med det här är: Ge inte upp!! kämpa vidare och öva, öva, öva och åter öva! Ni kommer att klara det till slut!

Kan nämna också att jag är 35 år och ni som tänker att ni är ”för gamla” så släpp den tanken! Åldern spelar ingen roll.

Lycka till och ge inte upp!
DU BORDE HA KLARAT DET FÖRSTA GÅNGEN!!! NI SOM KUGGAR GÅNG PÅ GÅNG TAR TIDERNA FRÅN DE SOM FAKTISKT KAN KÖRA BIL!!!
RH 2021-06-09 21:22 ! Citera #
Lol 2021-06-09
DU BORDE HA KLARAT DET FÖRSTA GÅNGEN!!! NI SOM KUGGAR GÅNG PÅ GÅNG TAR TIDERNA FRÅN DE SOM FAKTISKT KAN KÖRA BIL!!!
Ursäkta?

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
14
I går 20:04
5
I går 13:17
8
I går 09:49
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor