Start > Körkortsforum > Ärligt, är det värt att läsa b…

Ärligt, är det värt att läsa böckerna?

Gäst 2021-06-04 21:11 ! Citera #
Fick godkänt på teoriprovet men ärligt talat så känner jag att jag inte förstår trafiken helt och hållet, jag gör ”halvbra” men känns som att sista pusselbiten fattas..

Jag hade endast gjort online teorifrågor. Jag vill förbättras med min körning generellt, ibland känner jag mig osäker vid korsningar osv.

Men jag förstår inte hur en bok ska hjälpa mig, det bästa är väl ändå att hitta en trafiklärare som sitter med dig och förklarar allt?

Nackdelen är att det är dyrt & oftast får man en skitlärare som inte säger något..
Gäst 2021-06-04 22:56 ! Citera #
Läs på de saker du undrar över. Är du osäker i korsning, lös på väjningsregler etc. Gör så med allt du är osäker på så lär du dig till nästa gång
Ullis 2021-06-04 23:04 ! Citera #
Jag förstår vad du menar. Och jag skulle säga att problemet är att du inte parerar teorin med körning. Det är först när du väl är ute i trafiken som du får tillämpa teorin, som annars kan bli lite ”fattig” om du inte får applicera den på verkligheten.
Det är dyrt att köra med körskola (har lagt mer pengar på det än vad jag vill tänka på) MEN har du ingen möjlighet att köra privat så har du inte så mycket val tyvärr. Dom där som fixar körkortet på två veckor via en intensivkurs är nog en på miljonen, att bli en bra och trygg förare är inget som sker så snabbt.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I går 22:14
1
I går 22:12
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor