Start > Körkortsforum > Är det vanligt att kugga flera…

Är det vanligt att kugga flera gånger?

Gäst 2021-06-04 14:32 ! Citera #
Andra kuggningen, han påstår att jag bara behöver finslipa lite men när jag kikar på misstagen så var det ca 5 saker jag hade brist i..

Jag har kört privat 80%, 20% med trafikskola. Jag märkte att när jag väl hade körlektion på trafikskola lärde jag mig en massa som jag inte kände till.

Har dock säkert kört bil 50-70 timmar under dem 2 senaste åren, känns som att det borde ha suttit vid det här laget.. funderar på att köpa 10 lektioner och sen pröva igen. Efter det kanske man får ge upp.

Hur mycket kuggade ni? Vad gjorde ni för att förbättras?
Gäst 2021-06-04 15:20 ! Citera #
Sw till att du har en plan när du övar privat. Skriv ner vad du ska tänka på och där mer träning krävs. Kör inte bara till ICA och handla. Tänk nu ska jag träna rondell, placering, påfart motorväg etc
Gäst 2021-06-05 21:39 ! Citera #
Gäst 2021-06-04
Andra kuggningen, han påstår att jag bara behöver finslipa lite men när jag kikar på misstagen så var det ca 5 saker jag hade brist i..

Jag har kört privat 80%, 20% med trafikskola. Jag märkte att när jag väl hade körlektion på trafikskola lärde jag mig en massa som jag inte kände till.

Har dock säkert kört bil 50-70 timmar under dem 2 senaste åren, känns som att det borde ha suttit vid det här laget.. funderar på att köpa 10 lektioner och sen pröva igen. Efter det kanske man får ge upp.

Hur mycket kuggade ni? Vad gjorde ni för att förbättras?
Kanske hade varit värt att ta med din handledare till en körlektion också? Ofta är det ju så när man övningskör privat, att en del rutiner som redan satt sig inte är helt korrekt och det som körskolan lär ut/förväntas på en uppkörning.
Gästen 2021-06-10 19:54 ! Citera #
Jag kuggade två gånger, klara den tredje :)

Har faktiskt svårt att förstå hur folk som nästan bara övningskör privat klarar det på första. Jag fick med mig SÅ mycket från körskolorna, och framförallt av att köra med olika körlärare. Körde ca 90% körskola och resterande privat. Nackdelen med bara körskola är väl att man inte får in mängdträningen på samma sätt eftersom varje lektion är dyr och ganska kort.

Boka in fler lektioner på körskola. Borde göra susen.
Gäst 2021-06-11 11:52 ! Citera #
Gäst 2021-06-04
Andra kuggningen, han påstår att jag bara behöver finslipa lite men när jag kikar på misstagen så var det ca 5 saker jag hade brist i..

Jag har kört privat 80%, 20% med trafikskola. Jag märkte att när jag väl hade körlektion på trafikskola lärde jag mig en massa som jag inte kände till.

Har dock säkert kört bil 50-70 timmar under dem 2 senaste åren, känns som att det borde ha suttit vid det här laget.. funderar på att köpa 10 lektioner och sen pröva igen. Efter det kanske man får ge upp.

Hur mycket kuggade ni? Vad gjorde ni för att förbättras?
Jag kuggade två gånger och klarade tredje. Precis som dig, har jag kört ca 80-90% privat och resterande körlektioner. Kan förstå varför jag kuggade första gången men andra gången kändes lite löjligt men det va bara att acceptera. Det som funkade för mig var att gå hem och vara arg/ledsen och sen ta mig i kragen dagen efter och fortsätta köra runt och försökte utsätta mig själv för de svåraste korsningarna, rondeller, åkte i rusning etc.

Boka kanske in någon lektion med körskolan och visa de ditt resultat ifrån trafikverket och öva på de momenten. Jag bad körskolan vara extra petiga mot mig och låtsas att det var en uppkörning så att jag inte skulle missa något. Ett tips är att köra runt området du ska köra upp i så att du är lite varm i kläderna när det är dags. Jag körde även intensivt under hela perioden (privat) när det fanns möjlighet.
Ge inte upp jag kände mig nästan redo att kasta in handduken efter andra kuggningen och klarade det på tredje försöket!

Lycka till!!
Gresr 2021-06-12 13:15 ! Citera #
Jag tror många skäms över sina misslyckanden, och därför ljuger de om att dom fick godkänt på första försöket. Har förstås inga bevis för detta påstående, kanske har jag helt fel.

Failade teorin första gången (med en poängs marginal) men klarade det på andra försöket. Uppkörningen klarade jag på försök Nr fyra.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor