Start > Körkortsforum > Kuggad 3 ggr. Hur fungerar det…

Kuggad 3 ggr. Hur fungerar det med tider?

Gäst 2021-06-02 17:33 ! Citera #
Hej. Jag har nu gjort 3 uppkörningar, alla 3 kuggade jag.

Den första bokades långt ut. Den skedde den 21 Maj, och bokades någon gång i Januari/Februari. De andra två bokades på kort varsel. Innebär det att jag fortfarande har förtur? På TFVs hemsida står det att man har förtur till 3 uppkörningar. Räknas den jag bokade i februari med i de 3, eller är det bara de som bokades på kort varsel?

Har ganska bråttom att få körkort då jag bor mitt ute i ingen stans, så jag hoppas att jag fortfarande har min förtur kvar för en sista.
OP 2021-06-02 17:38 ! Citera #
Nämnvärt kanske är att det fanns inga tider på kort varsel på Trafikverkets hemsida, med undantag för två den 3:e Juni i Haparanda. De två tiderna i Haparanda kanske antyder att jag fortfarande har den, men å andra sidan så tvivlar jag på att trycket är speciellt högt där.
Gäst 2021-06-02 18:45 ! Citera #
Man kan väl alltid ta avbokade tider? Jag kuggade och så avbokade någon deras tid som var 4 dagar senare, tror inte det spelar roll hur många gånger man kuggar.
Gäst 2021-06-02 19:23 ! Citera #
Sant, men avbokade tider är svåra att hitta. Så jag hoppas jag slipper.
Gäst 2021-06-02 22:40 ! Citera #
Varför skulle inte den första uppkörningen räknas menar du?
Gäst 2021-06-03 13:42 ! Citera #
Hur länge innan man kan se avbokad tider för uppkörning om man har kuggad tre gånger och har förlorat företräde?
Skura 2021-06-03 16:41 ! Citera #
Kuggade tre gånger och hittade tider jätte snabbt den andra och den tredje gången men nu finns det tider bara i november...undrar om jag bokar tid i november kommer jag fortfarande se avbokade tider?
Gäst 2021-06-03 17:45 ! Citera #
Gäst 2021-06-02
Varför skulle inte den första uppkörningen räknas menar du?
För att jag bokade första utan någon form av prioritet. Tänkte att man kanske får prioritet för 3 stycken bokningar, och då en av dem gjordes utan så borde det kanske gå att boka en tredje med prio.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov