Kuggad 3 ggr. Hur fungerar det med tider?
Hej. Jag har nu gjort 3 uppkörningar, alla 3 kuggade jag.
Den första bokades långt ut. Den skedde den 21 Maj, och bokades någon gång i Januari/Februari. De andra två bokades på kort varsel. Innebär det att jag fortfarande har förtur? På TFVs hemsida står det att man har förtur till 3 uppkörningar. Räknas den jag bokade i februari med i de 3, eller är det bara de som bokades på kort varsel?
Har ganska bråttom att få körkort då jag bor mitt ute i ingen stans, så jag hoppas att jag fortfarande har min förtur kvar för en sista.
Nämnvärt kanske är att det fanns inga tider på kort varsel på Trafikverkets hemsida, med undantag för två den 3:e Juni i Haparanda. De två tiderna i Haparanda kanske antyder att jag fortfarande har den, men å andra sidan så tvivlar jag på att trycket är speciellt högt där.
Man kan väl alltid ta avbokade tider? Jag kuggade och så avbokade någon deras tid som var 4 dagar senare, tror inte det spelar roll hur många gånger man kuggar.
Sant, men avbokade tider är svåra att hitta. Så jag hoppas jag slipper.
Varför skulle inte den första uppkörningen räknas menar du?
Hur länge innan man kan se avbokad tider för uppkörning om man har kuggad tre gånger och har förlorat företräde?
Kuggade tre gånger och hittade tider jätte snabbt den andra och den tredje gången men nu finns det tider bara i november...undrar om jag bokar tid i november kommer jag fortfarande se avbokade tider?
Varför skulle inte den första uppkörningen räknas menar du?
För att jag bokade första utan någon form av prioritet. Tänkte att man kanske får prioritet för 3 stycken bokningar, och då en av dem gjordes utan så borde det kanske gå att boka en tredje med prio.
Senaste foruminläggen
Rubrik