Start > Körkortsforum > Hur blir vissa godkända?

Hur blir vissa godkända?

Gäst 2021-06-01 00:00 ! Citera #
Har läst vissa trådar här om folk som råkat köra mot mötande trafik för att dem trott att det varit enkelriktat. Folk som fått motorstopp flera gånger osvosv men ändå blivit godkända..

Nu börjar jag verkligen tro på att allt har med inspektören att göra.. varför väljer vissa inspektörer at godkänna vid misstag? Är dem nya på jobbet?
Gäst 2021-06-01 01:48 ! Citera #
Misstag får göras i mängder. trafikfarliga situationer däremot blir alltid kugg
Gäst 2021-06-01 01:51 ! Citera #
Du kan få 5 motorstopp och klara uppkörningen för att det inte blev farligt, du kan få motorstopp i en rondell med tät trafik då blir du kuggad för att det är trafikfarligt
Hanna 2021-06-01 17:24 ! Citera #
Jag fick motorstopp, hade dålig växling och fick parkera om 2ggr väl utanför Trafikverket - men blev godkänd ändå! Dem flesta inspektörerna kollar mer hur trafiksäker du är, och har överseende med att du kan göra misstag på grund av nervositet (t.ex. jag) :)
Gäst 2021-06-10 22:12 ! Citera #
Hur långt är ett snöre?
Det beror på..
Man kollar på hela körningen, det får inte vara ett fel som är betydande för trafiksäkerheten! Har du en bra körning i övrigt så kan man släppa något motorstopp, dålig rutin vid parkering, underkänd säkerhetskontroll osv.

Senaste foruminläggen

Rubrik
2
I dag 22:41
1
I dag 22:06
2
I dag 12:10
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov