Start > Körkortsforum > Vingligt på högfart

Vingligt på högfart

Gäst 2021-05-31 20:49 ! Citera #
Hej!
Jag har märkt att jag ofta kör ganska vingligt på högfartsvägar, alltså motorvägar speciellt. Vet inte vad det beror på viktigt, känns som att jag gör massa små rörelser med ratten och då rör ju sig bilen åt sidan. Vad kan jag tänka på för att försöka hålla mig rakt på vägen?
Gäst 2021-05-31 22:17 ! Citera #
Tycker också att jag vinglar lite med ratten på höga farter. Försök att slappna av lite i händerna och armarna det händer oftast när man är för stel och håller för hårt i ratten
Gäst 2021-05-31 22:21 ! Citera #
Titta längre fram på vägen. Blir nog bättre med erfarenhet. Och när du blir mer avslappnad i din körning.
grl 2021-06-01 08:58 ! Citera #
Gäst 2021-05-31
Hej!
Jag har märkt att jag ofta kör ganska vingligt på högfartsvägar, alltså motorvägar speciellt. Vet inte vad det beror på viktigt, känns som att jag gör massa små rörelser med ratten och då rör ju sig bilen åt sidan. Vad kan jag tänka på för att försöka hålla mig rakt på vägen?
Försök att inte fästa blicken på något utan ha den mer rörlig, och kolla längre fram. :)
Martina 2021-06-03 07:35 ! Citera #
Samma för mig! Tog körkortet för lite mer än två veckor sen. Vinglar än lite till och från och det är alltid när jag är spänd så försöker tänka på det. Inte kört på motorvägen många ggr än efter tag klarade uppkörningen dock. Senaste gången gick det jättebra när jag körde till Luleå (strax över 3 mil), sen på hemvägen blev det vingligt igen. Så irriterande men jag försöker tänka på det och längtar tills det går över :)
grl 2021-06-03 14:27 ! Citera #
Martina 2021-06-03
Samma för mig! Tog körkortet för lite mer än två veckor sen. Vinglar än lite till och från och det är alltid när jag är spänd så försöker tänka på det. Inte kört på motorvägen många ggr än efter tag klarade uppkörningen dock. Senaste gången gick det jättebra när jag körde till Luleå (strax över 3 mil), sen på hemvägen blev det vingligt igen. Så irriterande men jag försöker tänka på det och längtar tills det går över :)
Tänk inte på det så mycket, det går över när du känner dig mer bekväm och självsäker. tar ett tag innan det känns som att man kan ta lika mycket plats som alla andra på vägarna, eller så var det iaf för mig. :)
Daniel 2024-01-19 10:07 ! Citera #
Vingligt körning kan vara också om man har dåligt blodsocker känner några som har det problemet

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor