Start > Körkortsforum > Vart rekommenderar ni att man …

Vart rekommenderar ni att man ska köra upp

el10an 2021-05-30 22:15 ! Citera #
Hej,

Vart rekommenderar ni att man ska köra upp?jag vill helst något stället där det är enkel?
gäst 2021-05-30 23:23 ! Citera #
el10an 2021-05-30
Hej,

Vart rekommenderar ni att man ska köra upp?jag vill helst något stället där det är enkel?
Enkelt..kör upp på landsbygden.
men håll dig där sedan.

vill inte se osäkra förare nära större städer där tempot är högre och yveksamma.

tips.
kör upp i den miljö du kommer köra i.

me...körde upp i Jakobsberg då jag själv bor l Bromma....vilket var självklart för mig.

och JA kuggade första, körde upp i rusnings trafik...men sen satt den.
Gäst 2021-05-31 00:19 ! Citera #
Lättast är väl var du bor.
Jag klarade det i Farsta på tredje försöket.
Gäst 2021-05-31 07:04 ! Citera #
Det där med ”uppkörningsturister” är något som stör mig.

Att åka ut på landsbygden för att ta körkort för det är lättare och sedan åka tillbaka till storstaden och experimenta med trafiken.
M 2021-05-31 08:56 ! Citera #
Övningskör där du ska köra upp. Jag bokade Farsta och övningskörde mycket där. Kände mig därför trygg i området, klarade på första.
Gäst 2021-05-31 10:46 ! Citera #
Ni som körde upp i Stockholm, bokade ni privat eller via körskola? Om privat, hur lång tid tog det er att hitta en uppkörningstid?

Lyckas inte hitta någon tid överhuvudtaget i Stockholm, ligger nu bokad på en uppkörning i Augusti i Gävle för att det var det närmaste i tid och rymd jag kunnat hitta, vill mycket hellre köra upp i Stockholm trots trafiksituationen.
Gäst 2021-06-01 17:29 ! Citera #
Vad jag fått höra är det bäst att köra upp där man INTE övningskört. Jag själv bor i Stockholm och körde upp bollnäs, och blev godkänd på första försöket. Egentligen ska det ju inte spela någon roll VAR du kör upp, ska du köra upp ska du vara redo för körkort och kunna köra bil varsom. Men jag skulle ändå vilja rekommendera Bollnäs, det är en liten stad med få rödljus men mest landsväg. :)
Gäst 2021-06-01 18:41 ! Citera #
Gäst 2021-06-01
Vad jag fått höra är det bäst att köra upp där man INTE övningskört. Jag själv bor i Stockholm och körde upp bollnäs, och blev godkänd på första försöket. Egentligen ska det ju inte spela någon roll VAR du kör upp, ska du köra upp ska du vara redo för körkort och kunna köra bil varsom. Men jag skulle ändå vilja rekommendera Bollnäs, det är en liten stad med få rödljus men mest landsväg. :)
Enklare sagt än gjort, många städer följer sina egna upprepade mönster. Du kommer ha för vana att hålla dig till höger ifall du vill åka rakt men i vissa städer är det nästan alltid vänsterfilt flr att köra rakt osv osv.
Gäst 2021-06-02 12:49 ! Citera #
Självklart, men på en uppkörning ska du följa regler till punkt och pricka, inte köra utifrån ”hur alla i staden kör”.

Senaste foruminläggen

Rubrik
2
I går 22:41
1
I går 22:06
2
I går 12:10
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor