Hej,
Vart rekommenderar ni att man ska köra upp?jag vill helst något stället där det är enkel?
Körkortonline > Körkortsforum > Vart rekommenderar ni att man …
Vart rekommenderar ni att man ska köra upp
el10an 2021-05-30
Hej, Vart rekommenderar ni att man ska köra upp?jag vill helst något stället där det är enkel?
men håll dig där sedan.
vill inte se osäkra förare nära större städer där tempot är högre och yveksamma.
tips.
kör upp i den miljö du kommer köra i.
me...körde upp i Jakobsberg då jag själv bor l Bromma....vilket var självklart för mig.
och JA kuggade första, körde upp i rusnings trafik...men sen satt den.
Det där med ”uppkörningsturister” är något som stör mig.
Att åka ut på landsbygden för att ta körkort för det är lättare och sedan åka tillbaka till storstaden och experimenta med trafiken.
Att åka ut på landsbygden för att ta körkort för det är lättare och sedan åka tillbaka till storstaden och experimenta med trafiken.
Övningskör där du ska köra upp. Jag bokade Farsta och övningskörde mycket där. Kände mig därför trygg i området, klarade på första.
Ni som körde upp i Stockholm, bokade ni privat eller via körskola? Om privat, hur lång tid tog det er att hitta en uppkörningstid?
Lyckas inte hitta någon tid överhuvudtaget i Stockholm, ligger nu bokad på en uppkörning i Augusti i Gävle för att det var det närmaste i tid och rymd jag kunnat hitta, vill mycket hellre köra upp i Stockholm trots trafiksituationen.
Lyckas inte hitta någon tid överhuvudtaget i Stockholm, ligger nu bokad på en uppkörning i Augusti i Gävle för att det var det närmaste i tid och rymd jag kunnat hitta, vill mycket hellre köra upp i Stockholm trots trafiksituationen.
Vad jag fått höra är det bäst att köra upp där man INTE övningskört. Jag själv bor i Stockholm och körde upp bollnäs, och blev godkänd på första försöket. Egentligen ska det ju inte spela någon roll VAR du kör upp, ska du köra upp ska du vara redo för körkort och kunna köra bil varsom. Men jag skulle ändå vilja rekommendera Bollnäs, det är en liten stad med få rödljus men mest landsväg.
Gäst 2021-06-01
Vad jag fått höra är det bäst att köra upp där man INTE övningskört. Jag själv bor i Stockholm och körde upp bollnäs, och blev godkänd på första försöket. Egentligen ska det ju inte spela någon roll VAR du kör upp, ska du köra upp ska du vara redo för körkort och kunna köra bil varsom. Men jag skulle ändå vilja rekommendera Bollnäs, det är en liten stad med få rödljus men mest landsväg.
Självklart, men på en uppkörning ska du följa regler till punkt och pricka, inte köra utifrån ”hur alla i staden kör”.