Start > Körkortsforum > Hur ofta körlektion

Hur ofta körlektion

J 2021-05-30 21:12 ! Citera #
Hej! Jag övningskör privat minst 1 gång/vecka. Jag tänkte köpa ett paket med ca 10 lektioner på en körskola till sommarn. Räcker det att man tar en lektion i månaden och sen köra hemma minst en gång per vecka? Tänker att jag på körlektionen får lära mig något nytt och sen träna på det hemma. Och månaden efter alltså nästa körlektion kan jag det momentet och kan gå vidare till nästa osv.
J 2021-05-30 21:18 ! Citera #
Har en sak att tillägga..
Jag är 17 år och fyller 18 om 10 månader så har ingen stress med körningen då jag ändå inte får ta körkort tidigare. Så då tänkte jag 1 lektion i månaden juni-mars och sen massa mängdträning hemma.
Gäst 2021-05-31 09:58 ! Citera #
De brukar säga ta en körlektion tidigt för att se hur grunderna är och sedan kanske ett par till. Sedan några lektioner i slutet. Däremellan beror det på hur ni tränar mängdträning hemma.
Gäst 2021-06-01 23:30 ! Citera #
Rekommenderar verkligen att du kör mycket ”hemma” för att hålla kostnaderna nere. Men jag skulle nog säga 1 timma körlektion i veckan medan du tränar privat för att ha koll på grunderna och kanske 4 timmars körlektion i veckan när din uppkörning börjar närma sig. Det beror helt enkelt på hur snabbt du och din handledare tycker att du lär dig. Som regel bör man alltså ta vad trafikskolan tycker med en nypa salt eftersom de inte känner dig.

Men ta en lektion på trafikskolan innan du börjar med övningskörning privat som sagt, för att se vad trafikskolan säger. Då får du i alla fall ett mått på hur mycket du bör träna och på vad du bör öva extra på.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov