Hej!
Något jag har haft otroligt svårt för är att lära mig vart hörnen och hjulen på bilen är.
Vid de stressade tillfällen när jag måste exempelvis köra väldigt nära en hög trottoarkant. Kommer hjulet att ta i? Det vet jag inte, för att jag vet inte exakt vart hjulet i förhållande till hur hjulet är vridet. Även de tillfällen när jag ska parkera är jobbiga, Kommer stötfångaren att skrapa i? Det får vi nästan se. Eller jag chansar kanske lite grann, det brukar ju gå bra. Det ser ju ut som att jag är en bit ifrån? Kollar man på motorhuven så ser man ju vart hörnet är, men man vet ju inte om stötfångaren eller det som sticker ut i framkant är tillräckligt långt ifrån den parkerade bilen vid en sväng in på en parkering.
Värt att tillägga att jag bara tog detta som exempel. Jag är medveten om att man får gå lite på känn, men det skulle ju vara bra om det finns något knep för att lära sig bilens omfång lite snabbare. Det skulle göra i alla fall förbättra min upplevelse vid parkering och så vidare.
Hur tänker ni när ni kör nära andra bilar eller andra objekt? Finns det något knep?