Start > Körkortsforum > ”Ingripande förekom” på märkli…

”Ingripande förekom” på märkliga grunder?

Björn He 2021-06-08 11:31 ! Citera #
Gäst 2021-06-08
”om vi är ärliga folk kör alltid mer än det tillåtna hastighet ,”

Detta är en mycket vanlig orsak till att man misslyckas på förarprovets praktiska del.

Under den begränsade tid som provet pågår, så får man som aspirant inte utgå fran att saker är”okej för att andra gör så”. Och att följa med i rytmen kommer att leda till ingripande från inspektören, du ska ta egna beslut oberoende av vad andra förare gör i motsvarande situation.

Under provet ska man bete sig optimalt utifrån utbildningsplanens tanke.

Sen, när du har ett eget körkort i handen kan du riskera det så mycket du vill och önskar.
Fast nu handlade väl inte ämnet om körning i för hög hastighet, utan snarare om körning i ”överdrivet låg hastighet”.
Gäst 2021-06-08 15:50 ! Citera #
För låg hastighet är dock ”något” mer sällan förekommande än motsatsen....
Björn He 2021-06-17 21:30 ! Citera #
Katta 2021-05-24
Definitivt en bra poäng! Det som gör mig förvirrad är dock faktumet att sträckan jag körde för långsamt på som sagt var en kort sträcka mellan två rondeller. Även om jag gasat upp i 60 direkt hade jag kort därefter behövt bromsa in igen (eco driving?).. vad som räknas som ett formellt ingripande verkar vara synnerligen godtyckligt, då jag känner flera som missat hastighetsskyltar och råkat köra för långsamt på provet, utan att ens fått en kommentar om det efteråt.
Men hur har det gått nu då Katta? Har du lyckats klara uppkörningen än?

Senaste foruminläggen

Rubrik
2
I dag 12:10
13
I dag 08:50
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo