Start > Körkortsforum > Vad innebär det att ha förtur …

Vad innebär det att ha förtur för 3 körprov?

hmm 2021-05-21 15:06 ! Citera #
Jag har kört upp en gång (kuggade) och ska alltså ha förtur framför andra som kört upp fler ggr att boka nytt prov? hur sjutton märks detta?! Det är ju absurda väntetider på körprov i hela landet, är det så TROTS förtur? Hur ser jag att jag har förtur, blir det automatiskt så på trafikverkets hemsida eller, för det känns ju som jag slåss om samma tider som alla andra..
Gäst 2021-05-24 21:37 ! Citera #
Du ser lediga tider som inte andra som har kört upp fler än tre gånger ser.
Du måste sitta och uppdatera hela tiden, släpps tider flera gånger om dagen, vanligtvis mellan 06:30-09:00
Gäst 2021-05-24 21:42 ! Citera #
Du kuggade för grovt så inspektören drog bort din förtur :o Hehe nej men ! Vafan, en snabb googling gav detta

”När du bokar prov hos Trafikverket har du förtur till två teoriprov och två körprov. Får du underkänt mer än två gånger på teoriprovet eller körprovet blir det längre väntetid till respektive prov.”

Det är såklart extra få tider så här dags på sommaren + corona så ja du har förtur men det är snålt om tider. Det är bara att nöta F5 min vän!
hmm 2021-05-25 10:13 ! Citera #
Gäst 1: du menar att de släpper nya tider varje dag för oss med förtur eller är detta avbokade tider?

Helt sjukt system. vem fan har tid att sitta och uppdatera en hemsida hela dagarna med ett jobb att sköta. Aja jag lyckades haffa en tid 2 veckor senare, dock i en annan stad...
hmm 2021-05-25 10:16 ! Citera #
T.ex. de tidigaste tiderna jag kan hitta i Sthlm är i NOVEMBER (!) om man då inte har ”förtur”, när ser man tider då i Sthlm, nästa år?
Gäst 2021-05-25 20:44 ! Citera #
Precis dom släpper tider varje dag
hmm 2021-05-25 21:01 ! Citera #
Okej och det är alltså inte avbokningar? Varför måste man sitta och uppdatera om det alltid släpps varje morgon? Det låter ju mer som folk letar avbokningar då
Gäst 2021-05-25 21:24 ! Citera #
Det är avbokningar + resaverade tider nu i covid-19
guesty 2021-05-29 23:42 ! Citera #
Hej,

Jag var precis och gjorde riskettan där handledaren sa att om du har rätt till förtur så är det bra att boka tid genom att ringa till trafikverket istället för att använda bokningsportalen. Har inte gjort det själv då jag haft otroligt tur med att hitta tider på nätet men värt ett försök!
Dragana 2021-11-20 22:52 ! Citera #
Hej, jag hade uppkörningar 3gånger, hur mycket måste jag vänta innan de släpper mig att boka igen. Min kunskapsprov kommer att gå ut

Senaste foruminläggen

Rubrik
12
I går 22:40
6
I går 22:34
11
I går 17:36
8
I går 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor