Start > Körkortsforum > KLARADE TEORIN! tips.

KLARADE TEORIN! tips.

glad tjej 2021-05-20 21:41 ! Citera #
Hej! Jag gjorde teorin idag för första gången och fick 55/65. Tänkte att jag ville dela med tips och råd för personer som ska göra teorin och känner att de behöver råd kring hur man ska plugga inför de testet.

Svaret är att: Det är individuellt. Allt beror på hur du tar in information. Det jag gjorde var att jag först läste genom ”Teori & trafikregler” här på körkortonline, efter de läste jag genom boken. Innehåller i boken blev mer konkret efter att jag läst sammanfattningen av boken här på körkortonline. Det jag gjorde efter var att göra slutproverna här på sidan (ca 3 prov om dagen, 70 frågor/prov), och läste igenom alla felsvar och även de rätta svaren. De frågor som jag visste svaret på men inte kunde förklaringen till (sker per automatik att man memoriserar vissa frågor utan att förstå varför svaret är så) brukade jag markera och läsa förklaringen.

Jag skrev även ner en del på papper, det är en studieteknik som jag är bekväm med.

I kombination med detta gick jag in på youtube och kolade på videos från ”körkortssidan”. Det finns flera videos där de går igenom teorifrågor och andra saker som är svåra, såsom parkeringsskyltar osv. Sen laddade jag ner appen ”körkortsfrågor” man får 10 frågor varje dag att besvara, och för en engångsavgift på 50 kr får du tillgång till alla deras frågor som också är bra. Jag fick en några frågor från den appen på kunskapsprovet . Jag började plugga 2 veckor innan mitt test

Lycka till!

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov