Start > Körkortsforum > Extrem nervositet

Extrem nervositet

Gäst 2021-05-21 16:37 ! Citera #
Tjena hörni. Trådskaparn här.

Betämde mig för att inte avboka uppkörningen den här gången.

Så jag ville bara dela med mig om att jag tog mig till körprovet idag men kuggade tyvärr då förarprövaren behövde ingripa vid vänstersväng på landsväg samt utfart landsväg. Med all rätta eftersom jag gjorde så dåligt där ifrån mig. Så sjukt besviken på mig själv. Jag är dock glad över att jag inte nämnde något till NÅGON om min uppkörning.

Vad gäller inspektören så var han otroligt proffesionel och fick en att känna sig trygg. Mycket trevlig herre.
R 2021-05-25 03:00 ! Citera #
Hej vännen!

Tråkigt att det inte gick bra på uppkörningen. Men du ger i alla fall inte upp! Håll huvudet högt och kämpa vidare. Jag har själv uppkörning alldeles snart. Är också lika nervös själv. Men ska hålla mig lugn. Kämpa på, du kan det här! Styrkekram till dig.
Gäst 2021-05-25 14:57 ! Citera #
Tack R :)

Och näe, att ge upp is not an option.

När är det dags för dig?? Vart kör du upp? Önskar dig lycka till!
Gäst 2021-05-27 16:47 ! Citera #
Är extremt nervös på mina uppkörningar kuggat 4 gng och kört ca 30 lektioner med körskolan och mycket privat men är ej säker på mig själv och inspektörerna känns som robotar blir jättenervös när ja att där. Hade tagit med eget munskydd men fick imma av dom på mina glasögon så när vi satt i bilen fråga jag om jag kan få av dom så va jag påväg att ta av munskyddet så sa hon du måste gåå ut ur bilen omm du ska byta! Ta inte av d härinne! Blev helt ställd sen när vi åker sitter hon själv och hostar och tar av sig och fixerar sitt munskydd. Känner att jag aldrig fått en enda inspektör som inte ska ”sätta en på plats” innan man ens börjat köra detta är en helsingborggrej dom har samma stil. Dom trycker till med något så man känner sig extremt obekväm.
Gäst 2021-05-27 17:57 ! Citera #
Är ju en ganska sjuk situation som man utsetts för så att nervositeten gör att man inte är sig själv är inte så konstigt. Har kört upp två gånger och båda gångerna gjort misstag jag aldrig gör annars. Känns ju lite bättre att se att fler har samma problem.
Gäst 2021-05-27 23:02 ! Citera #
Det är exakt samma med mig när jag kör med min handledare och körlärare gör jag aldrig de misstagen jag gör när jag kör med inspektörerna. Gör sånna sjuka saker fattar inte vad det är som händer försöker verkligen köra så gott jag kan
Gäst 2021-05-27 23:49 ! Citera #
Mitt tips:

Skriv ner era misstag och öva lite mer på dessa saker.

Vad får dig att vara avslappnad? Att prata med inspektören eller att vara helt tyst och enbart ha fokus på saker och ting. Men mitt tips är att prata högt, du kan faktiskt koncentrera dig på din körning samtidigt som du pratar med inspektören, du kommer känna dig mer flexibel och absolut inte lika spänd.

Behärska trafikreglerna, det är a och o.
Trafiksäker körning = godkänd resultat. Glöm inte det. Lycka till.

Senaste foruminläggen

Rubrik
2
I går 22:41
1
I går 22:06
2
I går 12:10
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor