Start > Körkortsforum > Extrem nervositet

Extrem nervositet

Gäst 2021-05-19 11:12 ! Citera #
Stort lycka till!

Jag hade min första uppkörning igår och klarade den (Piteå).
Jag var så extremt nervös kvällen innan, hade tungt att andas och mådde allmänt dåligt.
Vaknade på morgonen igår och hade ont i magen. Sen hände nåt, jag blev lugn!! Jag är en sån person som blir väldigt nervös när jag blir bedömd och skakar typ annars.. Självklart kände jag fortfarande pressen men jag tänkte att om jag kuggar nu så SKA jag INTE ha körkortet idag.

Kommer till uppvärmningslektionen innan. Gick jättebra men gjorde två fel som jag absolut hade kuggat på om jag hade kört upp just då (missade en högerregel och ett filbyte i en rondell) men annars gick allt smidigt.

När vi står på parkeringen utanför Trafikverket kommer en jävla nyckelpiga och sätter sig på min arm och jag blev typ ännu lugnare!
Sen är det dags och jag kör så bra som jag aldrig kört förut. Blev lite snabbt i några kurvor men jag påtalade det och gick sedan vidare. Inspektören var glad och trevlig och pratade hela tiden.

Fick sedan åka in till en parkering och backa in på en plats, hade aldrig gjort det men det blev bara sjukt bra haha!
Tog väl ungefär 25-30 minuter. Var mycket trafik och vägarbeten och jag stötte på saker jag inte gjort förut men jag höll mig lugn och körde försiktigt men ändå självsäkert. Jag vet ännu inte varför, men det kändes bara bra. Inspektören gjorde nog sitt då han var väldigt trygg.

Jag körde visserligen upp för automat så det är nog lite enklare på vissa sätt men har kört 15 lektioner på 2.5 månad och aldrig kört tidigare och inte stödkört något hemma heller så det här känns så bra! Jag trodde aldrig jag skulle klara av att ha koll på så mycket.

Tips: håll koll i speglar, hela tiden. Påpeka om något fel görs och vad du borde gjort istället och försök att se det som att det ska bli roligt. Jag föreställde mig att det var en kompis jag skulle skjutsa :) be personen även upprepa om du inte minns en instruktion.
Gäst 2021-05-19 12:23 ! Citera #
Grattis!
Men, det var en elak körskola som inte låtit dig öva på att backa in på en parkeringsruta.
Gäst 2021-05-20 09:19 ! Citera #
Hej!

Jag har redan kuggat min uppkörning en gång & idag har jag uppkörning igen. Jag hade förväntat mig att jag skulle vara mindre nervös iom att det är min andra, men jag är så JÄVLA nervös. Jag vill bara ha det där jävla kortet, men jag ställer alltid till det för mig själv.

Jag menar - på min första uppkörning körde jag för FORT?!?!?! Vem gör ens det? Jag brukar få tillsägelser att öka farten när jag kör på trafikskola... Fick motorstopp i en rondell också :)

Jag vet att jag kan köra bil, men det känns som en omöjlig prestation att uppnå i mitt fall, det där med körkort, just för att jag blir så extremt nervös & glömmer bort hur man gör.

Men jag tänker absolut inte ge upp, någon dag är dagen kommen! Idag gör jag mitt bästa - för mer än så kan jag inte göra. Lycka till till alla er andra där ute som också kämpar med detta, jag förstår er & tror på er!

Återkommer senare idag med hur det gick, kör upp 13:15 idag
Gäst 2021-05-20 11:10 ! Citera #
Håller tummarna för dig idag Gäst!!!!!!!

Get that license!!!!
Gäst 2021-05-20 11:16 ! Citera #
TAAACK hörru du 8-) 8-) 8-)
Peaceman 2021-05-20 15:15 ! Citera #
IDAG tog jag mitt JÄVLA förbannade körkort!!!!!!! Nej men jag är i extas jag är så stolt över mig själv, trodde aldrig att jag skulle klara av något sådant.

Till alla er som inte tror på er själva, det gör ni visst det!!! Jag kuggade min första och grävde ner mig till Kina kändes det som, men snälla, ge aldrig upp! Din dag kommer komma någon dag, någon stans. Du kan om du vill!

Peace out :D
Gäst 2021-05-20 16:42 ! Citera #
Grattis om det nu verkligen är du och inte skojaren! :lol: Var det eu som var ”gäst” ovan och skulle köra upp kl 13.15??
Peaceman 2021-05-20 16:55 ! Citera #
Jaaa, det var jag som var Gäst, men skrev det ovanför från min telefon, och då gick det in som Peaceman automatiskt, tydligen.

Är supernöjd! körde upp i Kungälv igen och hade världens trevligaste inspektör. Jag gjorde några småmissar (som att typ byta fil även fast jag inte behövde det egentligen) men de tog hon hänsyn till :)

8-)
Dmx 2021-05-20 17:30 ! Citera #
Grattis
Gäst 2021-05-20 17:56 ! Citera #
Grattis till körkortet!! Så himla kul!!

Ps ja min körskola borde övat in backning tidigare med mig, hade som som tur var backat runt hörn så det förenklade väl.

Senaste foruminläggen

Rubrik
2
I går 22:41
1
I går 22:06
2
I går 12:10
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor