Stort lycka till!
Jag hade min första uppkörning igår och klarade den (Piteå).
Jag var så extremt nervös kvällen innan, hade tungt att andas och mådde allmänt dåligt.
Vaknade på morgonen igår och hade ont i magen. Sen hände nåt, jag blev lugn!! Jag är en sån person som blir väldigt nervös när jag blir bedömd och skakar typ annars.. Självklart kände jag fortfarande pressen men jag tänkte att om jag kuggar nu så SKA jag INTE ha körkortet idag.
Kommer till uppvärmningslektionen innan. Gick jättebra men gjorde två fel som jag absolut hade kuggat på om jag hade kört upp just då (missade en högerregel och ett filbyte i en rondell) men annars gick allt smidigt.
När vi står på parkeringen utanför Trafikverket kommer en jävla nyckelpiga och sätter sig på min arm och jag blev typ ännu lugnare!
Sen är det dags och jag kör så bra som jag aldrig kört förut. Blev lite snabbt i några kurvor men jag påtalade det och gick sedan vidare. Inspektören var glad och trevlig och pratade hela tiden.
Fick sedan åka in till en parkering och backa in på en plats, hade aldrig gjort det men det blev bara sjukt bra haha!
Tog väl ungefär 25-30 minuter. Var mycket trafik och vägarbeten och jag stötte på saker jag inte gjort förut men jag höll mig lugn och körde försiktigt men ändå självsäkert. Jag vet ännu inte varför, men det kändes bara bra. Inspektören gjorde nog sitt då han var väldigt trygg.
Jag körde visserligen upp för automat så det är nog lite enklare på vissa sätt men har kört 15 lektioner på 2.5 månad och aldrig kört tidigare och inte stödkört något hemma heller så det här känns så bra! Jag trodde aldrig jag skulle klara av att ha koll på så mycket.
Tips: håll koll i speglar, hela tiden. Påpeka om något fel görs och vad du borde gjort istället och försök att se det som att det ska bli roligt. Jag föreställde mig att det var en kompis jag skulle skjutsa be personen även upprepa om du inte minns en instruktion.