Extrem nervositet
Hej på er.
För det första, oavsett om ni kuggat eller blivit godkända på era uppkörningar så all cred till er att ni ens vågat ta er till körprovet och låta det bära eller brista trots nervositeten.
Har själv aldrig kört upp än. Däremot har jag ombokat mina uppkörning säkert 5 gånger. Jag fattar inte vad mitt problem är. Haft en sån sjukt rädsla för att misslyckas.
Köra kan jag. Trafikreglerna har jag koll på.
Sådär extremt nervös är jag absolut inte vanligtvis på vägarna.
Man har ju tillochmed hunnit blivit en rutinerad förare på vägarna efter alls dessa månader och timmars körning!
Det är först när jag vet att min körning ska bedömas av en som antingen godkänner en eller inte det slår total slint. Bara tanken ger mig panikångest.
Begriper inte hur man kan va en sån jävla PUSSY att man bokar om uppkörningen 5 ggr, samtidigt som man VET hur svårt det kan vara att hitta tider. (Har hållt på såhär i månader.) Och att giltighetstiden för teoriprovet dessutom på det håller på att löpa ut!
Har haft en del motgångar senaste året och har troligtvis därför blivit så extremt rädd för ytterligare misslyckanden. Eller ja, det säger ju sig självt.
Guys, hur ska jag ta mig iväg och bara låta det bära eller brista? Herregud det är bara en uppkörning!!! Vill ba ge mig själv en fet jävla höger, på riktigt. Så otroligt bortkastad energi och psykisk verksamhet så det finns inte.
Hej!
Jag kan verkligen förstå din nervositet! Jag ska köra upp imorgon och är jättenervös! Men jag tänker också att det inte är någon ko på isen om man kuggar!
Folk kuggar hit o dit hela tiden och man kan bara göra sitt bästa. Att det är krig i många delar av världen och svält; DET är katastrof. Att kugga en uppkörning är INGEN katastrof.
Man är inte misslyckad för att man varken blir super nervös eller för att det tar en eller flera gånger att klara provet. Vi alla hanterar nervositet på olika sätt och det är okej.
Jag tror på dig!
Jag fick uppkörnings tid imorgon, andra försöket. Kan köra hur bra som helst med körskola samt privat, har kört väldigt mycket så känner mig trygg bakom ratten. Men, känns som att jag inte kommer klara det denna gång heller (eller någonsin för den delen) tyvärr för är så sjukt nervös redan. Och är jue många timmar kvar till att bygga på denna nervositet. Vad gör man
I was extremely nervous, too. Had my first driving test a couple of weeks ago and it was terrible. Couldn’t sleep at all, couldn’t eat or think straight. I drove like an idiot, failed, and went home crying. BUT the world didn’t end.
I passed two weeks later and it wasn’t great either. I was still super nervous and made some smaller mistakes, but you don’t need to be perfect to pass.
Jag har själv kuggat två gånger, och det var absolut nervositeten som spelade sina spratt. MEN det var även till stor del att jag helt inte hade tränat tillräckligt mycket, och kände mig alltså inte helt säker (100% säker kommer man aldrig bli). Jag har senaste tiden tagit mig ur min comfort zone och kört nya vägar vilket har ökat min självsäkerhet en del.
Försök att inte sätta så stor press på dig. Många misslyckas första gången och då kan man se det som en väldigt nyttig lektion istället (om man tar kritiken och inte endast blir frustrerad). Jag önskar dig lycka till!
Jag var så extremt nervös inför uppkörningen så jag fick 0 timmars sömn. Låg hela natten och bara tänkte på uppkörningen med ångest över att jag inte kunde somna.
Så ”vaknade” jag typ vid 8 och cyklade till trafikverket, drog i mig en red bull precis innan och körde upp och klarade det.
Det var för övrigt andra försöket och på första försöket kunde jag sova utan problem.
Men måste säga att för min del så är nervositeten extrem innan. Just att man sitter och tänker på det ständigt. Sen under själva uppkörningen så blir man ju upptagen med annat så då hinner man inte tänka så mycket på nervositeten utan kör bara på autopilot typ. Gjorde några extrema missar under min första uppkörning som endast kan förklaras av hjärnsläpp pga nervositeten. Kunde inte tänka normalt. Andra försöket gick det betydligt bättre fast jag typ hade varit vaken i 25 timmar
Fan, skönt att ha det där jävla kortet nu och slippa den där ångesten.
Jag har min andra uppkörning imorgon (fick underkänt på förra som var ca 3 veckor sedan), började gråta I BILEN och skämdes så jag höll på dö. Nu är klockan 00:02 och jag kan inte sova för ALLT jag kan tänka på är om jag kuggar imorgon igen...... Jag försöker intala mig själv att kugga inte är hela världen, för guds skull, det är en sådan minimal sak! Jag är så trött på nervositeten, det är ju den som får mig att tappa självförtroendet. Jag är en bra förare, jag vet det, men pga den jävla nervositeten så går det skit?!??
Hoppas innerligt att jag klarar det imorgon, vill inte känna denna nervositet igen för jag KOPIÖST trött på den.
Ville bara skriva av mig någonstans och jag förmodar att det inte är bara jag som känner såhär inför en uppkörning.
Jag önskar er lycka till idag som har uppkörningen idag,”gäst” och ”L”. Hoppas ni hamnar i ett ”mode” där nervositeten blir till hypefokus och ni kör ert bästa!
MAKE IT HAPPEN!
Alla är vi ju olika - men personligen hatar jag att dra ut på siutationer som jag tycker är jobbiga tex Uppkörningen. Ville bara få det avklarat så jag skulle slippa må dåligt. Du är ju rädd för det okända - som många skriver, när man väl sitter där är det 30 min då man går på autopilot. Du skriver att du kan köra - dåså. Få det avklarat! Våga möta detta - det är så värt känslan efteråt när man klarat det (vilket kan ta ett par uppkörningar kanske) men Ruset när du har kortet är värt det så mycket - Gå nu och kör upp!!! Dra inte ut på det!
Kanske lite offtopic men ändå relevant.
www.youtube.com/watch?v=B2uOI_ywK-8
Senaste foruminläggen
Rubrik