Start > Körkortsforum > Klarade uppkörningen - Helsing…

Klarade uppkörningen - Helsingborg

F ^_^ 2021-05-11 12:31 ! Citera #
Hej!

Har haft mycket hjälp av denna sidan så tänkte dela med mig lite :)

Jag har bara övningskört privat så det var lite nervöst & ovant att köra med en främling vid sidan om. Men det var en lugn & trevlig inspektör, så det är jag glad över. Bilen jag körde var en Volvo V60 Diesel... Lite ovant, men växellådan var snäll & förlåtlig i alla fall! Rätt rapp bil faktiskt! Körde upp 11.10, tyckte det var lagom med trafik då! Testade bromsarna på säkerhetskontrollen!

Så jag lämnar Trafikverket... Kör mot Maxi Drottninghög & sedan höger vid Lidl. Igenom några fler gator & ut på rondell som leder mig ut på Österleden (Norr). Följer sedan denna vägen rakt & ut på 111:an hela vägen tills jag gör en vänstersväng mot Laröd. Kör igenom byn & får göra en backparkering vid Hemköp. Sedan tillbaka & ut på 111:an igen i motsatt riktning. Ner på motorvägen in mot stan. Höger vid Hedbergs bil (Ford) & in i smågator bakom Zoegas. Sedan tillbaka till Trafikverket där jag parkerade normalt... Det var det!

Enda misstaget jag kan komma på var att jag körde i nästan 70 ett par sekunder på en 60-väg. Lätt att glömma när man lämnat rondellen mot 111:an där absolut ingen håller hastigheten... Jag var noggrann med att påpeka att det var fel! :)

Jag är ingen expert men om ni har några frågor om HBG så ska jag försöka svara :)

Lycka till, allihopa! Ni fixar detta :)
Gäst 2021-05-11 18:57 ! Citera #
Va kul! Grsttis och kör försiktigt :D
F ^_^ 2021-05-12 09:50 ! Citera #
Tack, det ska jag :)
Georgina 2021-05-12 10:15 ! Citera #
Hej, Jag har min uppkörning juni 30 och är lite orolig. Jag övningsköra privat och köpte några lektioner i körskola men jag vet inte varför de gör känna som jag vet ingenting. När jag göra med min jag göra allt okej. har du några tips som jag kan tanka på att träna ? tror du att det är okej om jag bara köra privat i stället för att köpa lektioner på trafikskola?
F ^_^ 2021-05-12 11:44 ! Citera #
Hej!

Det är svårt att säga eftersom jag inte vet hur du kör :D men jag kände en liten osäkerhet eftersom det kanske fanns några knep som man missat eftersom jag inte körde på trafikskola!

Jag körde i princip varje dag i 2 månader... rätt långa blandade turer på c:a 1 timme. Innan dess tränade jag men inte lika intensivt.
Är du ute & kör mycket så hamnar du ofta i situationer du kan lära dig av. Försök tillämpa det som du lärt dig till teorin. Om du är osäker på något så har du alltid Google & Youtube :)

Se till att du kan manövrera fordonet bra så att du kan fokusera på att söka av & planera din körning!
Georgina 2021-05-12 15:19 ! Citera #
Hej,
Tack för din svar. Jag tycker att göra bra givetvis, självklart att jag behöver lite mer träning. Jag kör varje söndag till Helsingborg för 4 timma och sen någon gång i mitten i vecka.
Jag är orolig som påverkas min självsäkerhet på trafik, jag vet vad måste jag göra i olika situationer. Men din upplevelsen med uppkörningen lunga mig eftersom många säger att det är svårare i Helsingborg än det är i Ängelholm.
Tack så mycket igen.
MVH
F ^_^ 2021-05-12 16:22 ! Citera #
Inga problem!
Jag såg också lite rykten, men jag har ingen aning. Man ska ju kunna köra överallt. Men det är ju lätt för mig att säga. En annan dag, med annan inspektör & med annan trafik så kanske jag hade kuggat. Vem vet

Du har tid på dig så det är bara att träna på tills du känner dig helt säker!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
11
I går 21:08
4
I går 18:45
4
I går 18:18
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor