Start > Körkortsforum > Uppkörning idag!!!

Uppkörning idag!!!

Peaceman 2021-05-06 10:08 ! Citera #
Halloj!

Idag har jag min första uppkörning och är brutalt nervös, mår illa och går igenom scenarion på hur jag lär kugga idag. Detta trots att jag vet att jag är bra på att köra bil och utan problem kan klara uppkörningen. Det enda jag är lite osäker på är backningen runt hörn, speciellt när jag hyr bil av trafikverket, och aldrig har kört en sådan modell innan (får troligtvis köra en Volvo v60). Jag hoppas och tror att det går bra idag, men man vet ju aldrig säkert, alla gör fel ibland och måste bara intala mig att det är okej, om jag inte kommer därifrån med ett körkort idag :)

Ville bara skriva av mig lite nu innan, haha. Önskar alla er andra som har uppkörning inom kort ett stort lycka till!!!
Gäst 2021-05-06 10:16 ! Citera #
Wow, stort lycka till! Jag körde upp igår med trafikverkets bil, också Volvo V60! Min backning runt hörn gick skit, men blev inte kuggad för det. :)

Något som är bra att hålla koll på är bilens handbroms. Den sitter nämligen till vänster om ratten, och för att släppa på handbromsen måste man klicka UPP den och inte ner som på typ alla andra bilar. Jag gjorde fel på detta och råkade klicka ner den så fick motorstopp direkt innan jag ens hann backa ut från parkeringsrutan hahah... var ska du köra upp? :)
Gäst 2021-05-06 10:19 ! Citera #
Hej! Skumt... får titta på handbromsen sedan. Jag kör upp i Kungälv! Vart körde du upp?
Peaceman 2021-05-06 10:21 ! Citera #
Lägger till lite.

Tittade sunne trafikskolas säkerhetskontroll på en volvo v60, och där sitter handbromsen (eller ja, parkeringsbromsen) ungefär vid växlarna. Finns det två olika varianter i bilarna då?
Peaceman 2021-05-06 10:22 ! Citera #
Tack Gäst!!! :) :)
Gäst 2021-05-06 10:28 ! Citera #
Vad märkligt.... Är helt säker på att det var en V60 jag hade. Kanske var en V40 då? Men då låter det som du har koll ändå!

Jag körde upp i Bollnäs. :) Håller tummarna för dig, skriv sen hur det gick!
Peaceman 2021-05-06 10:32 ! Citera #
Tack! Återkommer oavsett besked <3 :)
Gäst 2021-05-06 16:54 ! Citera #
Hur gick det
Peaceman 2021-05-06 17:18 ! Citera #
Jag blev ej godkänd :cry:
Gäst 2021-05-06 17:37 ! Citera #
Peaceman! Det var tråkigt att höra.

MEN va inte för hård mot dig själv. Lätt för en annan att säga men fokusera på momenten du behöver förbättra. Vilka var dem? Anser du att inspektören var rättvis?

Du kommer ha lappen till slut ska du se !!

Senaste foruminläggen

Rubrik
4
I dag 00:40
10
I dag 00:37
1
I går 19:26
2
I går 14:09
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest