Start > Körkortsforum > Kuggat 2ggr :-( Har ni några g…

Kuggat 2ggr :-( Har ni några goda råd?

Klantfan 2021-05-05 21:44 ! Citera #
Har kuggat 2 gånger nu (Uppsala), den senaste gången var slarv pga stress över att jag åkte fel och efter det så blev mitt fokus sämre. Inspektören sa innan körningen att det gör inget om man åker fel men likförbannat så blev jag stressad av det. :( Jag låg sen i vänsterfil i en korsning och skulle svänga vänster men fick nått hjärnsläpp och svängde ut i höger fil och då fick han ingripa och svängde in i vänster fil igen. Jag blir så arg på mig själv!! Inser ju efteråt felen jag gjorde och jag kan ju egentligen köra så som jag skulle ha gjort. Men stressen och nerverna över att jag åkte fel och att jag så gärna vill klara körkortet innan sommaren gör att jag inte kan slappna av lika lätt som jag gör när jag övningskör. Är också stressad över att inte klara mig 3e uppkörningen och då måste jag göra om teoriprovet då giltighetstiden går ut om ca 3 månader.

Någon som har goda råd hur man ska hantera stress och nervösitet under uppkörningen? Några andra bra råd hur man snabbt gör rätt i filer/korsningar så det inte blir fel igen. Jag måste klara nästa uppkörning!!!!
Gäst 2021-05-06 00:09 ! Citera #
Du kuggade 2 och världen gick inte under. Varför stressa över 3e gången då. Kommer du tänka likadant den 4e också? Bättre att ta det lugnt och ta det som det kommer.
Gäst 2021-05-06 01:12 ! Citera #
Gör ditt bästa och går det inte vägen så gör du det igen tills du lyckas. Försök ta det lugnt bara, är inte hela världen.

Samma med teorin, trist om den går ut men då får du göra den igen och fortsätta öva. Lycka till!
Gäst 2021-05-06 10:00 ! Citera #
Hej!

Tog mitt körkort igår, äntligen. Jag var också så sååå nervös innan. Jag gjorde småfel under tidens gång men något jag tyckte hjälpte var att inspektören pratade mycket med mig. Det fick mig att bli lugnare och det kändes mer som att jag skjutsade honom någonstans.

Jag fick även ett motorstopp redan i början inne på parkeringen, men det är ju sånt som händer i en bil du aldrig kört innan!

Ett annat tips är att göra avslappningsövningar, typ 10-15 min varje kväll, några dagar innan uppkörningen. För mig hjälpte det!! Ett tips är appen Headspace. :) innan jag gick in i bilen tog jag några djupa andetag och försökte tänka ”jag älskar ju att köra bil. Tänk att du istället får lyxen att köra 30 min nu, inte att det är ett prov!”

Hoppas det går bra för dig <3
Gäst 2021-05-06 10:10 ! Citera #
Stort Grattis till dig Gäst!! Har själv uppkörning idag heheheh... ÄR EXTREMT NERVÖS :)
Gäst 2021-05-06 10:13 ! Citera #
Wow, stort lycka till! Var kör du upp? :)
Klantfan 2021-05-06 13:28 ! Citera #
Tack för era råd! :) ska försöka slappna av bättre nästa gång
Gäst 2021-05-06 14:27 ! Citera #
Har kuggat 4 gånger har min 5 imorgon, har kört upp 3 gånger i staden jag bor i (Helsingborg) kuggar men har man gjort fel och de är att rätta till det gör om och gör rätt aldrig ge upp tråkigt nog fick jag samma inspektör 3 gånger i Helsingborg 4 var i Trelleborg och nu Jönköping de bara öva på vad man gör fel trots att man kan tycka det är ett makt jobb dem har så gör dem deras jobb
Gäst 2021-05-06 16:11 ! Citera #
Berätta hur det gick imorgon
Gäst 2021-05-09 23:28 ! Citera #
Kuggade 3 gånger och tog den på 4:e. Mitt tips är att du aldrig ska ge upp, för när du äntligen tar den så kommer du inte ens tänka på uppkörningarna innan! Ta det Lungt och öva på de felen som du hade, vänta i 1-2 veckor innan du gör den tredje för man har bara förtur till 3 stycken och därefter blir det i princip omöjligt att hitta en tid då man hamnar längst ner i listan

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
4
I dag 12:38
1
I går 10:18
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov