Har kuggat 2 gånger nu (Uppsala), den senaste gången var slarv pga stress över att jag åkte fel och efter det så blev mitt fokus sämre. Inspektören sa innan körningen att det gör inget om man åker fel men likförbannat så blev jag stressad av det. Jag låg sen i vänsterfil i en korsning och skulle svänga vänster men fick nått hjärnsläpp och svängde ut i höger fil och då fick han ingripa och svängde in i vänster fil igen. Jag blir så arg på mig själv!! Inser ju efteråt felen jag gjorde och jag kan ju egentligen köra så som jag skulle ha gjort. Men stressen och nerverna över att jag åkte fel och att jag så gärna vill klara körkortet innan sommaren gör att jag inte kan slappna av lika lätt som jag gör när jag övningskör. Är också stressad över att inte klara mig 3e uppkörningen och då måste jag göra om teoriprovet då giltighetstiden går ut om ca 3 månader.
Någon som har goda råd hur man ska hantera stress och nervösitet under uppkörningen? Några andra bra råd hur man snabbt gör rätt i filer/korsningar så det inte blir fel igen. Jag måste klara nästa uppkörning!!!!