Start > Körkortsforum > Vänstersväng landsväg

Vänstersväng landsväg

Plopp 2021-05-05 12:02 ! Citera #
Hejsan jag har en fråga gällande vänstersväng på landsväg. Ni som kört upp - säger inspektören till vilken kommande korsning man ska göra vänstersvängen eller var den valfri? Hur gick eran vändning på lämplig plats till om ni fick en sån uppgift? Fick nån köra om cyklist/ryttare? Hur gick det?
Hanna 2021-05-06 11:24 ! Citera #
Hej! Jag fick endast göra högersväng landsväg. Inspektören sa ”ta nästa avfart till höger” och jag dubbelkollade med honom att det var den jag såg och han sa ja. Sen svängde vi in, där jag fick göra en backning runt hörn som inte gick superbra, men det var OK ändå.

Sedan körde vi även stadstrafik till en återvändsväg där jag fick göra en valfri vändning, försökte mig på en U-sväng som inte gick som jag ville, backade bara tillbaka och sen kom jag runt. :) Körde upp igår och fick godkänt! :D

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I dag 12:13
7
I dag 08:29
3
I dag 07:23
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo