Start > Körkortsforum > Klarade teori/uppkörning på fö…

Klarade teori/uppkörning på första, tips.

Mel 2021-04-30 11:49 ! Citera #
Hallå där!
Gjorde min teori 23 april och uppkörning 27 april och klarade båda på första försöket.

Jag skrev in mig på körskola i november ​och började smått plugga redan då. Gick riskettan samma veva och handledarutbildning 21 dec.
25 jan började jag övningsköra (hade aldrig någonsin kört en bil) vi körde ca 4 ggr innan första körlektionen 3 feb. Otur nog gick handledarens bil sönder i slutet av feb så dom sista 2 mån körde jag bara på körskolan med ca 1-3 lektioner i veckan... blev 22 lektioner allt som allt (en dyr historia men vad gör man inte)
Satt igång att plugga riktigt sista 2 mån eftersom jag har lite svårt för plugg och att få saker att fastna men klarade teorin på första med 57/65.
Använde mig av boken, elevcentralen,olika appar ​och kollade mkt på youtube speciellt sunnes trafikskola.

Är en nervig människa och har sjukt dåligt självförtroende så jag trodde aldrig uppkörningen skulle gå vägen på första försöket. Jag var så nervös så jag skakade men tänkte ändå att jag iaf hade teorin ur världen och OM jag måste göra om uppkörningen så är det faktiskt inte hela världen, jag är ju på slutet liksom.
Aja, 27 april kom... hade bokat körskolans bil som jag var trygg i att köra och körde ca 30 min innan provet med läraren som en uppvärmning.

Vi parkerade vid trafilverket, mannen kom ut och han förklarade hur det skulle gå till. Fick göra säkerhetskontroll på bromsarna sen åkte vi och jag börjar med att göra fel.... vi skulle ta första vänster och jag placerar mig mot vänster och han säger ”vad tycker du om din placering nu?” Och jag ville dö sa bara helvete gud, det är ju inte enkelriktat här :scared: trodde att det var kört då men han sa vi glömmer det och vi fortsatte, körde lite blandat fick backa runt hörn, parkera, motorväg, osv. Körde ca 30 min och när vi kom tillbaka var jag inställd på att det hade gått åt skogen men körde ju ändå typ mitt bästa men då säger han ”det gick ju bra det där, grattis till körkortet” och jag bara VA? Skojar du? Haha....

Förlåt för långt inlägg men vill bara berätta min väg till körkortet och även säga kom förberedd till provet, plugga i tid... om du råkar göra nått konstigt på uppkörningen släpp det och kör på som du brukar och VET vad du gjorde fel om dom frågar... tror det var det som räddade mig lite.
Och om du måste göra om det, det är inte hela världen... tänk så!
Tog mig 3 mån att ta mitt körkort(manuellt) utan att ens nånsin suttit bakom en ratt, aldrig kört moppe ingenting och lider av ångest och dålig självkänsla så kan jag, kan du :)
Kram på er och lycka till
Gäst 2021-05-05 21:54 ! Citera #
Grattis! vad roligt att höra :-) Var körde du upp någonstans?
Gäst 2021-05-09 13:27 ! Citera #
Tack :) i sundsvall!
eleven 2021-05-09 16:14 ! Citera #
Grattis, jävligt bra jobbat!

Just såna här inlägg inlägg där personer som du, (medm som du beskriver med taskig självförtroende och en påtagligare nervositet) lyckas motbevisa dig själv är jättekul att läsa! Det ger oss likasinnade hopp! 8-)

Var stolt över digsjälv och kör försiktigt!
Mel 2021-05-10 12:33 ! Citera #
Tack så mycket, kul att höra att man kan motivera flera :)
Har du precis börjat eller är du mitt i eller snart klar? Hur som lycka till :)
Kan säga att jag är nervös och känner mig dålig när jag kör själv nu också men så påminner jag mig själv om jag har ju faktiskt klarat körkortet, hade ju inte fått det om jag var värdelös på att köra :lol:
Det släpper nog tids nog.

Ha en fantastisk dag!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I går 22:14
1
I går 22:12
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo