Start > Körkortsforum > Redo om 3 veckor?

Redo om 3 veckor?

Gäst 2021-04-29 23:32 ! Citera #
Hej! Jag ska ta manuellt körkort och har övningskort med manuell bil i 1,5 månad ungefär. Innan övningskörde jag med automat då det är det enda vi har hemma så jag ligger mycket längre fram i min utbildning när det kommer till regler, filbyten, motorväg etc. än med manuell bil där jag fortfarande krånglar med nedväxlingen innan korsning osv. och jobbar fortfarande bara med grunder. Problemet är att jag bokade min uppkörning den 21 maj alltså bara om 3 veckor! Jag lite hastigt bokade den i början av året när tiderna började ta slut men inser nu att jag kanske inte kommer klara det. Mitt teori prov är imorgon och det är jag säker på men vad gör jag om jag inte hinner bli färdigutbildad till 21 maj? Måste jag då vänta till nästa tid som i Stockholm är typ september/oktober? Jag hörde att det kommer fram fler uppkörnings tider efter man har klarat teoriprovet är det sant? Eller tror ni att det är möjligt att lära sig alla steg som är kvar på 3 veckor? Lite krånglig fråga men verkligen tacksam för svar!
Gäst 2021-04-30 02:06 ! Citera #
In och leta tider under tiden så kommer det alltid någon och du kan boka om och skjuta upp det lite ifall du känner för det. kör upp om du är helt säker i din körning, annars kör mer bil. Kör varje dag i 3 veckor :)
Mel 2021-04-30 11:00 ! Citera #
Bara tjura på, 3 veckor till är ändå okej... om du kör på intensivt och övar, övar, övar till dess så kan du nog klara det, kör du manuellt både privat och körskola nu?
Jag hade ALDRIG kört bil innan slutet av januari, började smått övningsköra manuell bil med privat handledare då, sen började jag på körskola 3 feb ( min privata handledares bil gick dock sönder mot slutet av feb) så kunde bara köra på körskola sista 2 mån ungefär med ca 1-3 lektioner i veckan och jag tog mitt körkort 27 april, så 3 mån tog det allt som allt från att aldrig kört bil, klarade både teori och uppkörning på första... så jag tycker du ska köra på, tro på dig själv bara :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
2
I går 22:41
1
I går 22:06
2
I går 12:10
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo