Start > Körkortsforum > KLARADE TEORIN! Tips till Er

KLARADE TEORIN! Tips till Er

Sessan 2021-04-27 08:39 ! Citera #
Hej Alla!

Ni har troligen läst mitt tidigare inlägg om uppkörning i Linköping (behöver tips)

Å nu jag gör ett till inlägg, denna gång tips till Er

Gjorde teoriprovet idag och fick godkänt!

• Det var väldigt många frågor om i vilka situationer man tillämpar högerregeln i samband med bilder

• Parkering på olika platser såsom huvudled, vägren, precis innan korsning

• fick 4-5 videofilmer där jag fick bedöma en trafiksituation. Ex: du kör denna bil, vad ska du främst tänka på?
Sen fanns det flera alternativ att välja mellan vid sidan om. Filmerna är ca 3-5 sekunder

• Frågor om vägmärken

• Frågor om vad du ska tänka på i samband med någon specifik sväng, ex. Cykelväg, om speciella vägmarkering förekommer

• Uppställda bilar i ett scenario och vilka regler det gäller för dig ifall du ska köra förbi

• Bilder och scenarion om stopp-plikt/väjningsplikt och vart jag stannar isåfall

• Polismans tecken & när du ska stanna eller köra vidare (det fick jag iallafall)

Frågorna vad väldigt lika med Elevcentralens,

Hoppas det hjälpte,
Lycka till!!

Om det finns någon trådläsare som tidigare haft uppkörning i Linköping/känner någon som haft får ni jätte gärna dela med er av upplevelsen och rutter,

Peace,
Sessan
Gäst 2021-04-27 08:46 ! Citera #
Stort tack för tipsen, lycka till på uppkörningen.
Jennifer 2021-04-27 09:30 ! Citera #
Hej Sessan :)

Tack för alla tips!
Kom det frågor om alkohol och droger?
Cassi 2021-05-08 13:48 ! Citera #
Hej! Är teoriprovet mer likt Elevcentralens test eller körkort onlines test? Vilken sida är bäst att plugga på?
Gäst 2021-05-08 16:27 ! Citera #
Cassi 2021-05-08
Hej! Är teoriprovet mer likt Elevcentralens test eller körkort onlines test? Vilken sida är bäst att plugga på?
Definitivt Elevcentralen.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov