Start > Körkortsforum > Hjälp snälla

Hjälp snälla

Bobby 2010-06-07 21:05 ! Citera #
Hej, om man på accelerationsfält, påfartsfält ökar hastigheten att man råkar överskrida max tillåtna hastighet kan man kugga för de? Min handledare sa att de va okej. Och så hur bör man trycka på gaspedalen för att hålla jämn hastighet utan att få ont i foten, vilket jag brukar få, gärna en bra förklaring och bild om detta går skulle vara otroligt tacksam!
Bobby 2010-06-08 16:42 ! Citera #
Hjäälp snälla, har även problem med avsökningen!
Gäst 2010-06-10 16:28 ! Citera #
Fortkörningen vågar jag inte uttala mig om men om du får ont i foten när du kör sitter du förmodligen fel, Antagligen för nära skulle jag tro. Prova att ta tillbaka sätet något och sitt lite ”stoltare” med ryggen så får du bättre vinkel på foten och samma avstånd med händerna. Lycka till :-)
tisslan 2010-06-11 11:15 ! Citera #
Det beror väl på hur mkt du överskrider hastigheten och om du korrigerar den snabbt eller inte... Själv har jag problem när hastigheten sänks, kommer alltid ner för mkt och måste gasa upp igen. Jättejobbigt faktiskt efterssom det är taskigt för miljön och det är dom ganska hårda på.
Gäst 2010-06-12 13:27 ! Citera #
Det gäller bara att vara lugn inför körprovet, är man stressad uppstår det många problem, en annan viktig sak, va UTVILAD
Bobby 2010-06-18 01:26 ! Citera #
Idag hade jag en utbildingskontroll, dem här felen hade jag enligt läraren på trafikskolan
Växlar för tidigt
Ingen Eco-växling
Låg hastighet
Avsökning/planering
Uppmärksam
Placering
Körfältval
Körfältsbyte
Högerregel
Bobby 2010-06-20 23:53 ! Citera #
Någon hjälp?
Gäst 2010-07-06 19:41 ! Citera #
Bobby
Hej, om man på accelerationsfält, påfartsfält ökar hastigheten att man råkar överskrida max tillåtna hastighet kan man kugga för de? Min handledare sa att de va okej. Och så hur bör man trycka på gaspedalen för att hålla jämn hastighet utan att få ont i foten, vilket jag brukar få, gärna en bra förklaring och bild om detta går skulle vara otroligt tacksam!


att du får ont i foten kan väll antingen vara att du är spänd eller att du sitter för långt/nära pedlenså foten kommer i nån obekväm ”form”

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I går 20:01
5
I går 18:59
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo