Start > Körkortsforum > Linköping

Linköping

Jessica 2021-04-24 06:56 ! Citera #
Hej!
Jag klarade uppkörningen i torsdags här i Linköping på första försöket.
Jag har läst i detta forum under min körkortsresa och det har hjälpt mig mycket.
Började dagen med en körlektion och jag rekommenderar verkligen att ni gör det. Vi gick igenom allt på 80 minuter och jag kände mig ”varm i kläderna”. Några timmar efter åkte vi i snöoväder till Trafikverket. Förarprovledaren hoppade in i bilen och talade om för mig hur allt skulle gå till. Han sa att jag skulle andas, ta det lugnt och att det är okej om jag råkade göra några småfel. Jag fick testa vindrutetorkare och spolarvätskan medan han ställde in sin stol korrekt. Vi åkte sedan ut mot Slaka, Skeda, backa runt hörn i villaområde, vändning, ut på Kisavägen och tillbaka. Valfri parkering vid Trafikverket. Klar! Allt på 25 - 30 minuter. Jag var så nervös och mådde på riktigt dåligt i flera dagar innan. Då körlektionen på morgonen kändes riktigt bra så släppte mycket av nervositeten till själva uppkörningen.
Var väl förberedd så kommer du att klara det. Jag har övningskört i 6 månader.
Lycka till allihopa!
Sessan 2021-04-29 07:16 ! Citera #
Hej Jessica!

Kommer du ihåg ungefär vart du fick backa runt hörn samt vilket område villa området var?

Fick du även köra i vallarondellen?

GRATTIS till körkortet :)
// sessan
Jessica 2021-04-29 21:12 ! Citera #
Hej Sessan!
I korsningen där det står Skeda till vänster och Slaka till höger vid en STOPPskylt svängde vi vänster och direkt första vänster igen. In till ett villaområde och där var det bara att backa runt hörn. Runt en häck. Nej, vi körde inte genom Vallarondellen.

Tack så mycket och Lycka Till när det är dags för dig!
Sessan 2021-04-29 21:58 ! Citera #
Tackk!

Kollade på google maps hittade bara bondgårdar där det vad förbud mot infart dock, men ska ej stressa för mycket haha :)

Hälsningar,
Sessan

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
8
I dag 09:49
2
I går 18:00
2
I går 13:14
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov