Start > Körkortsforum > Plugga?

Plugga?

Bobby 2010-06-07 21:03 ! Citera #
Hej, tror ni att körkortsboken, och studie häftet häljper om man bara pluggar de, hjälper de genom teorin?
Gäst 2010-06-08 14:36 ! Citera #
Nu talar jag inte av egen erfarenhet men det borde det göra. Teorin står väl i boken och sedan gäller det att plugga in vägmärkena. Men alla människor är ju också olika, vissa kan läsa igenom boken 2 gånger och klara teorin medan andra lär sig bäst genom att besvara frågor. Så, gör det som passar dig bäst!
lydiajoh 2010-06-13 19:58 ! Citera #
Jag har inte gått någon teorikurs utan pluggar bara på egen hand. Skulle tipsa om att köpa testprov innan det riktiga provet men annars tror jag du kommer klara det galant! :)
Johan_08 2010-06-15 00:44 ! Citera #
lydiajoh
Jag har inte gått någon teorikurs utan pluggar bara på egen hand. Skulle tipsa om att köpa testprov innan det riktiga provet men annars tror jag du kommer klara det galant! :)


Stämmer bra det.
Ur min syn så är det bästa att man börjar med att plugga på för att sedan köra ett testprov, exakt som lydiajoh säger.
Då får man en översikt om man bör läsa på mer eller inte, hellre mer än för lite däremot!
Bobby 2010-06-16 01:40 ! Citera #
Nu har ja läst boken 2 gånger, läser boken ännu en gång och skriver ner de ja tycker e viktigt, har bonniers trafikskola 2010 gjorde provet och fick 55 rätt, men vet tyvärr inte vad jag hade svarat fel på :/
Johan_08 2010-06-17 02:02 ! Citera #
Bobby
Nu har ja läst boken 2 gånger, läser boken ännu en gång och skriver ner de ja tycker e viktigt, har bonniers trafikskola 2010 gjorde provet och fick 55 rätt, men vet tyvärr inte vad jag hade svarat fel på :/

När man har gjort klart teoriprovet så får man en lite översyn på vad man hade fel och rätt på.
Tyvärr kan man inte se detta i efterhand vad jag vet, så det är bara o göra om o kolla därefter ;)
Då vet man vad man kan behöva o läsa på mer om.

Såhär ser det ut: img35.imageshack.us/img35/8995/prov1.png
ElinD 2010-06-17 15:06 ! Citera #
Teorin handlar ju mest om att lära för livet och inte bara för provet. Jag tror på att man ska läsa igenom någon körkortsbok minst en gång och sedan försöka applicera kunskapen på verkligheten. så att man lär sig dem grundligt. Teori och handling hänger verkligen ihop för att man ska kunna lära sig. Sen för att klara provet gäller det ju att man gör ett antal övningsprov för att lära sig om vilken typ av frågor som kommer och se vad det är för kunskap man måste veta inför provet. Ta provfrågorna du inte kan och öva på de genom teori och att applicera det på körandet=)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
6
I går 23:52
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo