Start > Körkortsforum > Jag klarar inte teoriprovet?!

Jag klarar inte teoriprovet?!

Oscar 2021-04-20 10:33 ! Citera #
Hejsan. Som titeln lyder så kan jag inte för mitt liv klara uppskrivningen. Har gjort provet två gånger ena gången fick jag 47 och andra 48. Och jag har ingen aning vad det är jag gör fel? Känner mig Stensäker på teorin när jag pluggar på körskolans teoriprovet men när jag gör provet så kuggar jag bara? Och har liksom inte budgeten till och göra om prova 14 gånger för o klara de. Någon som har tips på vad jag kan göra? Med vänlig hälsning, oscar
Al 2021-04-20 11:01 ! Citera #
Oscar 2021-04-20
Hejsan. Som titeln lyder så kan jag inte för mitt liv klara uppskrivningen. Har gjort provet två gånger ena gången fick jag 47 och andra 48. Och jag har ingen aning vad det är jag gör fel? Känner mig Stensäker på teorin när jag pluggar på körskolans teoriprovet men när jag gör provet så kuggar jag bara? Och har liksom inte budgeten till och göra om prova 14 gånger för o klara de. Någon som har tips på vad jag kan göra? Med vänlig hälsning, oscar
Pluggar du bara på samma prov / samma app?? Klart som korvspad att du kuggar då.

Ta och ladda ner alla möjliga körkortsappar som finns (många är gratis) och plugga på olika. Läs körkortsboken också. Lär dig skyltar och regler. Försök lära dig från dom frågorna på teoriprovet du inte var säker på, googla vad som gäller

Lycka till!
Gäst 2021-04-20 12:58 ! Citera #
Pluggar inte ”samma prov” utan där kommer olika hela tiden så de är inte samma frågor man får. Men jag pluggar endast på den sidan ja. Och skyltar kan jag utantill så de har jag inga problem med. :/
Gäst 2021-04-20 14:01 ! Citera #
Läs boken ordentligt - Körkortsboken! Stryck under viktigaste partier och skriv upp dem för hand! Då kommer jag oftast ihåg iallafall.
Ge dig ut i omgivningen och spana på trafiken - försök att förstå - djupinlärningen - då kan man svaret på många av frågorna. När jag pluggade ”spanade” jag runt konstant när jag var ute. När du övningskör - försök prata högt för dig själv ”Vad gäller här”, ”Nu ska jag ta avfart och då ska jag göra så här” ”Västersväng, vad ska man tänka på då...” och förhoppningsvis kan du då ha ett resonemang, få bekräftlse eller rättelse på att du tänker rätt. av handledare/Körlärare. Jag snackade ”teori” nästan hela körlektionen ett tag - satt som en smäck tillslut:)
Gäst 2021-04-20 23:36 ! Citera #
Står ju genuint i ditt mail varför du fick underkänt, de olika delarna som du var sämst i osv. Då är det väl bara att plugga på den delen du är dålig på.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor