Start > Körkortsforum > Har teoriprov idag kan någon r…

Har teoriprov idag kan någon rekommendera något innan jag går in?

Örebro2 2021-04-20 10:00 ! Citera #
Har teoriprov idag kan någon rekommendera något innan jag går in?
Mats 2021-04-20 10:38 ! Citera #
Min dotter missade med en!! 51.
Hon klagade på att foton på motorn var så dåligt att hon inte såg frågan om 145 kpa alltså kylväska. Om bilderna är otydlig. Be dem berätta. Var inte rädd att fråga
Gäst 2021-04-20 10:58 ! Citera #
Markera de frågor du känner dig osäker på och gå vidare till nästa, slösa inte tid på att sitta och fundera på en fråga utan gå istället vidare. Så kan du gå tillbaka till den sen om det finns tid.
ezio 2021-04-21 14:44 ! Citera #
Använd dig av uteslutsmetoden, alltså av 4 svar så brukar det vara 2 svar som är fel och två svar som är ”rätt”. Ta de svaret som är mer logisk ”rätt”.
Björn He 2021-04-22 11:55 ! Citera #
Ett bra tips är att snabbt gå igenom Körkortsboken innan provet börjar så att man repeterar alla körkortskunskaper och försöker att lägga dem på minnet en sista gång, det gjorde i alla fall jag. Jag fick 52 poäng av 65 möjliga när jag klarade teoriprovet på andra försöket, på första försöket fick jag bara 45 poäng och alltså underkänt; man måste ju få åtminstone 52 för att vara godkänd, men jag tycker inte det spelar nån roll om man får bara 52 eller 65 utan det viktigaste är ju att vara godkänd.
Gäst 2021-04-26 18:11 ! Citera #
Björn He 2021-04-22
Ett bra tips är att snabbt gå igenom Körkortsboken innan provet börjar så att man repeterar alla körkortskunskaper och försöker att lägga dem på minnet en sista gång, det gjorde i alla fall jag. Jag fick 52 poäng av 65 möjliga när jag klarade teoriprovet på andra försöket, på första försöket fick jag bara 45 poäng och alltså underkänt; man måste ju få åtminstone 52 för att vara godkänd, men jag tycker inte det spelar nån roll om man får bara 52 eller 65 utan det viktigaste är ju att vara godkänd.
Rekomederar jag inte då kommer du ihåg det du läste sist och inte mycket mer. Titta inte ens i boken samma dag då det blir en ”låsning” och du riskerar att inte komma ihåg mer än det du nyss ha läst på om man har ju mycket användning av att kunna om bromsar,abs,srs mm när frågan kommer ”vad betyder denna skylt?” ”vad gäller här?” och det är totalt tomt. Lär man sig teorin rätt så behöver man inte läsa på samma dag.

Senaste foruminläggen

Ladda ner Teoribok 2025 gratis

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken
Tryckt version (569 sidor):
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se
Teoriprov, gratis demo