Start > Körkortsforum > Klarad uppkörning. Frågor?

Klarad uppkörning. Frågor?

Örebroaren 2021-04-19 20:01 ! Citera #
Hej! Klarade nyss min uppkörning. Är ju (självklart) ingen expert på att köra bil men nu inför min uppkörning var jag väldigt nervös och undrade mycket. Vet att det redan finns trådar som denna men Aa. Undrar någon någonting så svarar jag gärna! Körde upp i Örebro.
alireza 2021-04-19 20:19 ! Citera #
Hej
grattis. var var det svåraste? vad fick du för parkering? andra tips?? tack
Örebroaren 2021-04-19 21:21 ! Citera #
alireza 2021-04-19
Hej
grattis. var var det svåraste? vad fick du för parkering? andra tips?? tack
Tack! Parkeringen som jag fick göra var valfri parkering när vi kom tillbaka till Trafikverket.

Hmm det svåraste... personligen upplevde jag inget särskilt moment som det svåraste. Något jag missade lite under uppkörningen var att ha koll på vilken hastighet som gällde, ledde till att jag åkte 50 istället för 60. Fick även backning runt hörn, inspektören sa dock innan att jag inte behövde köra nära kanten vilket var skönt!

Tips skulle väl vara att ha koll på skyltar och försök att anpassa dig till trafiken. Ifall man genuint känner att man är redo så är det bara att köra som vanligt. Det är lättare än vad man tror (isåfall). Lycka till!
Gäst 2021-04-20 11:22 ! Citera #
Vill du ge en snabb beskrivning av rutten? Kommer också köra upp i Örebro.
Gäst 2021-04-21 23:39 ! Citera #
Örebroaren 2021-04-19
Hej! Klarade nyss min uppkörning. Är ju (självklart) ingen expert på att köra bil men nu inför min uppkörning var jag väldigt nervös och undrade mycket. Vet att det redan finns trådar som denna men Aa. Undrar någon någonting så svarar jag gärna! Körde upp i Örebro.
Hur petiga var dom med avsökning, alltså att man ska kolla konstant i alla speglar å döda vinkeln. Min körskola är sjukt petig med det
Örebroaren 2021-04-22 13:37 ! Citera #
Gäst 2021-04-20
Vill du ge en snabb beskrivning av rutten? Kommer också köra upp i Örebro.
Körde ut bakvägen från trafikverket och ut mot e18. Körde sedan in vid infarten till vivalla/eurostop. Tog sedan vänster direkt efter avfarten och sedan vänster igen in mot villa området. Körde sedan till ”Östra Bangatan” ut mot motorvägen igen och in på avfarten vid trafikplats 116 (kolla google) och sedan tillbaka.
Örebroaren 2021-04-22 13:39 ! Citera #
Gäst 2021-04-21
Hur petiga var dom med avsökning, alltså att man ska kolla konstant i alla speglar å döda vinkeln. Min körskola är sjukt petig med det
Kände också att det var väldigt noggrant på körskolan. När jag körde tillbaka mot trafikverket så tänkte jag att jag förmodligen misslyckades för att jag kom på mig själv med att glömma att kolla hela tiden när man bör kolla. Dock så gick det ju bra för mig. Hur petiga vet jag inte, är nog en helhetsbedömning. Men kolla så ofta du kommer ihåg men alltid i svängar.

Senaste foruminläggen

Rubrik
4
I dag 00:40
10
I dag 00:37
1
I går 19:26
2
I går 14:09
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo