Start > Körkortsforum > Ni som nyss tagit körkort

Ni som nyss tagit körkort

Anonym 2021-04-18 23:18 ! Citera #
Ni som nyss tagit körkort, hur beter sig trafikinspektören/hen man kör upp med?
Pratar man eller är det helt tyst och stelt?
Och vad är det absolut viktigaste att tänka på för att klara de?
Gäst 2021-04-19 09:02 ! Citera #
Min började med att bara fråga vad jag gör om dagarna sen flöt det bara på och jag frågade henne tillbaka om saker. Var bara väldigt naturligt. Jag tror att man känner efter det där väldigt tydligt vad man är bekväm med.
G1 2021-04-19 09:57 ! Citera #
Anonym 2021-04-18
Min trafikonspektör va hur chill som helst, han var jättetrevlig. Väldigt tydlig, men gav mig också tips under tiden vi körde, och vi satt också å skrattade en hel del, så jag hade tur med att få en jag klickade med
Gäst 2021-04-19 17:19 ! Citera #
De vill gärna prata eller typ ha på radion lite lågt. Känns som att de är rädda för den pinsamma tystnaden. Körde upp 2 gånger och båda började fråga liksom om ens utbildning och familj och skit. Lite väl på tycker jag. Sen var det en som satte på radion så jag sa ”Ehh! Kan jag stänga av den här eller? :x ” Så satt vi där i tystnad medans jag kuggade rejält sedan. ;)
El capo 2021-06-07 22:01 ! Citera #
Min första uppkörning inspektör vad +50 blev bara konstig, i lördags på min 2 uppkörning blev en kille typ 35+ , vi pratade om allt möjligt från jakt till mat han var så chill att det kändes som man pratade med en kompis
Gäst 2021-06-08 17:47 ! Citera #
Min första uppkörning hade jag en inspektör som var kanske 55+, men han var dock väldigt snäll och lugnade ned mig lite. Vi pratade om vad jag gör om dagarna och hur det har gått med skolan nu under distansen. Kuggade dock den uppkörningen haha. Min andra uppkörning så fick jag en kvinna i runt 30-års åldern. Hon var också supertrevlig och vi pratade om snarlika saker som på uppkörningen innan, och den gången klarade jag det!
Sanni 2021-06-09 02:16 ! Citera #
Klarade min uppkörning idag (första försöket). Gjorde uppkörningen i Göteborg högsbo. Jag fick en äldre kvinna. Jätte trevlig från start. Hon såg lite bitter ut från långt håll men när vi började prata så lättade allting. Hon förklarade allting grundligt för mig och sen förklarade hon bilen för mig som jag skulle köra upp med.
När vi satte oss i bilen frågade hon om det är okej att prata när jag kör vilket jag tyckte var helt okej :) .. hon pratade på om allt och ingenting. Hon sa destinationen och jag följde skyltar.. när det kom till momenten, - backa runt hörn, backa in på parkering & vänstersväng (klarade det på första försöket) berömde hon mig jätte mycket. Väldigt trevlig kvinna. :) ångrar att jag läst alla skräckberättelser här, för det var inte alls så som jag trodde skulle vara. Jag var nervös helt i onödan.
Gäst 2021-06-10 22:27 ! Citera #
Inspektören bryr sig inte om ni vill prata eller inte, utan det är för er skull så att ni kan slappna av och få de bästa förutsättningarna!

En del kan inte prata och köra samtidigt, en del behöver prata för att lugna ner sig, andra behöver musik i bakgrunden. Men det är inget som bedöms i provet.. (att ni kan köra bil och prata samtidigt)
Gäst 2021-06-11 10:45 ! Citera #
Anonym 2021-04-18
Jag tog körkortet på 3e försöket. De första två var ganska trevliga men kuggade mig (gjorde 1 misstag varje tillfälle). Den tredje kvinnan va väldigt trevlig från första stund, skämtade, log mycket och skrattade. Hon var även väldigt omtänksam under körningen- påminde mig om att andas och slappna av lite i axlarna haha (man va lite spänd då det va tredje gången)
Sen flöt konversationen på, hon ställde lite frågor och satt på radion.

Jag tror det viktigaste är tydlighet. Våga fråga en gång till om du inte förstår vart du ska svänga av. Det kan vara mycket nya intryck om du kör på okänd plats samt stressen av att du gör ett prov och försöker samtidigt tänka på det minsta lilla. Sen tror jag ärligt talat att det tyvärr handlar mycket om vem du får köra upp med.

Nu var det ett tag sen du skrev, hoppas att det gått bra!

Senaste foruminläggen

Rubrik
2
I dag 22:41
1
I dag 22:06
2
I dag 12:10
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest